דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את הדו"חות הכספיים לשנת 2023, שהסתכמה בגידול של 49% ברווח הנקי - לכ-318 מיליון דולר – הגבוה ביותר מאז הקמת החברה.

תקציב 2024 מוכיח שתעשיית הקומבינות עובדת שעות נוספות | יהודה שרוני
אפשר להציל עד 17 טון: הטכנולוגיה שחוסכת בזבוזי מזון

מסיכום הנתונים של דו"חות התעשייה האווירית, עולה כי ב-2023 חל גידול של 7% בהיקף המכירות – לכ-5.327 מיליארד דולר, לעומת כ-4.973 מיליארד דולר בשנה שעברה.

עוד עולה מהנתונים, כי ב-2023 חל גידול של 19% ב-EBITDA השנתי – לכ-664 מיליון דולר, בהשוואה לכ-560 מיליון דולר ב-2022. הרווח הגולמי בשנת 2023 עלה בכ-143 מיליון דולר – לכ-967 מיליון דולר, לעומת כ-824 מיליון דולר בשנה שעברה. הרווח התפעולי השנתי גדל ב-19% - לכ-376 מיליון דולר, בהשוואה לכ-316 מיליון דולר בשנה שעברה.

בצבר ההזמנות של החברה חל זינוק מכ-15.6 לכ-18 מיליארד דולר. יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של התעשייה האווירית מסתכמים בכ-899 מיליון דולר.

"בימים אלה אני גאה יותר מתמיד לעמוד בראש החברה הביטחונית הממשלתית הישראלית הגדולה ביותר, שבשנת 2023 עמדה באתגרים בלי צפויים", ציין יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ – "השינויים הבינלאומיים, שהשפיעו על יכולת קיום מהלך עסקים שגרתי באזורים בהם היציבות התערערה ובנוסף, המלחמה בישראל, חייבו אותנו להתאים את מדיניות החברה ולתעדף את צרכי צה"ל ומערכת הביטחון".

פרץ ציין עוד, כי החברה עבדה מסביב לשעות, בכדי לעמוד בדרישות המבצעיות של צה"ל, לאספקת כלל החימושים הנדרשים.

"מערכות חימוש שהיו בשלב סיום הפיתוח, נכנסו לפעילות מבצעית, לרבות מערכות אוטונומיות", הוא אמר עוד – "למרות המורכבות, שמרנו על מגמת העלייה של התוצאות העסקיות ושנת 2023 מסתיימת כשנה הטובה ביותר מאז הקמת התעשייה האווירית בכל המדדים".

לדבריו, כחברה ביטחונית, שהמדדים שלה הם אזרחי ישראל, השנה התקבלה בתעשייה האווירית החלטה להגדיל את ההשקעה בפריפריה. "אנו מקדמים פרויקטים של מרכזי חדשנות בדימונה ובאילת ובוחנים מרכז נוסף בצפון", הוא הודיע – "כדי לתרום לחיזוק הנגב ויישובי העוטף, החלטנו על הגדלת ההשקעה במפעל היבשה בבאר שבע וכן על הקמת מפעל באופקים, כחלק מחיזוק מקורות הפרנסה ויצירת מקומות עבודה, שיעודדו את תושבי הפריפריה, לרבות בעוטף, לשוב למקום מגוריהם".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אמר עוד: "הדו"ח הכספי לשנת 2023 של התעשייה האווירית משקף היטב שנה של עשייה משמעותית ורחבת היקף בשנה בה הרבעון האחרון כולו היה במלחמה. התגייסו עובדינו לפעילות מאומצת ורחבת היקף עבור מערכת הביטחון הישראלית ולא פחות מכך, פעילות למען לקוחותינו בחו"ל, הביאו לתוצאות פורצי דרך בשנה מאתגרת זו".

לדבריו, העלייה הניכרת במחקר והפיתוח ראויה לציון והתוצרים באים לידי ביטוי יום יום גם במלחמת חרות ברזל. עוד ציין: "אנו גאים בכך שגם השנה שותפינו ולקוחותינו בחו"ל מביעים אמון במערכות המתקדמות של התעשייה האווירית, אשר מהוות ביטוי לרוח החדשנות, למחויבות המקצועית ולמסירות המאפיינת את עובדות ועובדי החברה".