"לא חסרים מים במשק, זאת הודות להחלטות נכונות שקיבלו לאורך שנים ממשלות ישראל והגורמים המקצועיים", כך אמר עמית לנג, מנכ"ל מקורות, שהתארח בוועידה הכלכלית של מעריב, בחסות בנק לאומי.

השר דיכטר: "בישראל אין מחסור במים, יש עודף מים"

שחר תורג'מן: "הממשלה רק מדברת, היא אחראית ליוקר המחיה"

לנג לקח חלק בראיון אחד על אחד עם העיתונאי יהודה שרוני, ששאל על הכפלת כמות המים המועברת לירדן מדי שנה. "זה עניין מדיני, אין לו השפעה עליו", הדגיש לנג, "אלו החלטות שמתקבלות בהתאם לצרכים המדיניים, אבל חשוב לזכור כי 50 מיליון קוב פחות או יותר לא משפיעים על מאזן משק המים שלנו - הוא יציב וחזק".

לנג הדגיש כי מקורות דואגת להשקיע מעל 1.5 מיליארד שקל ברשת ומקורות האספקה. "זה דואג שאנו נהיה  מספר אחת בעולם בביטחון אספקת המים ותשתיות", הוא מסביר, "זה קורה כי אנו עובדים בשגרה על שיפור המערכות ואספקת המים, גם בלי מלחמה. תמיד יש אתגרים המשפיעים על שוק מים, בין אם זה תופעות אקלימיות משפיעות על רשת החשמל, כך שאנו פועלים כל הזמן להגדלת יתירות במערכת, כך שלא נהיה תלויים במצבי קיצון כמו נפילות ברשת החשמל או סגירת מתקן התפלה בגלל סערה בים".

לנג הוסיף כי לצד ההשקעה בתשתית יש השקעה חסרת תקדים בחדשנות. "אנחנו מספקים גם שירתי ייעוץ וליווי לתאגידי מים ענקיים בעולם, שם אנו מטמיעים את כל הדברים שלמדנו ופתחנו, כולל טכנולוגיות מתקדמות. אנחנו מקבלים פניות מכל העולם, עובדים כבר בשבע פרובינציות בארגנטינה ויש לנו פרויקטים רבים במדינות כמו הודו, בחריין, אזרבייג'ן ועוד".

בנוסף, לנג מציין כי מקורות משקיעה בתשע חברות סטארט-אפ, כאשר עוד שניים דרך. "מקורות עושה חדשנות באמצעות שורה של פעילויות", הוא מסביר, "זה מנוע הצמיחה הכי חזק של החברה. יש מסלול חדשנות פנימי,  שאנו מייצרים פתרונות דרך העובדים שלנו. במקביל, יש את המסלול החיצוני, במסגרתו או שאנחנו משקיעים בחברה או קונים ממנה את השירות. אם אנחנו משקיעים זה צריך להיות פיילוט מוכח שאנו משיגים משהו פרקטי, ייעול או צמיחה, משהו שאפשר לכמת. הדבר השני לוודא שהחברה נמצאת בשלבי בשלות - שהתרומה שלנו יכולה באמת לסייע לה לעבור לשלב הבא".