חשוב ששר האוצר יבין שכל פגיעה בעצמאות בנק ישראל, ואני מדבר עם משקיעים, היא פגיעה בכלכלת ישראל בעיקר בעיני הגופים הבינלאומיים. איך הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן אמר? DON'T" כך אמר נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בכנס על כלכלת ישראל של מעריב ו-וואלה. 

לדבריו, "יש ביקורת של פוליטיקאים לגבי המדיניות המוניטרית והריבית ולצערי זה הרבה פעמים נובע מחוסר הבנה של הצורך למגר את האינפלציה. אם לא נמגר אותה, תפגע קשות הכלכלה, ובראש ובראשונה החברות החלשות. יש כל מיני הצעות חוק, חלקן מדברות על כניסה לשיקולים של הוועדה המוניטרית בנושא תחרות בעולם הפיננסי. זה מסוכן לחלוטין. חלקן מדברות על מתן אשראי כנגד פיקדונות של גופים לא מפוקחים, וזה סופר מסוכן".

על סערת חוק הגיוס: "לא נוכל להמשיך לצמוח בלי לימודי ליבה במגזר החרדי. יש להגביר את התעסוקה, דרך נושא הקצבאות ועד המיסים. יש צורך בכוח אדם נוסף לצבא. כל חוק צריך להיות אפקטיבי בהעלאה ניכרת של השתתפות החרדים בשירות הצבאי. החוק הנוכחי מתגלגל. ראינו שהיו בו הרבה שינויים, בוודאי שהעלאת גיל הפטור לא תורמת לתעסוקה. כל חוק שיעבור, חייב להגדיל את שיעור הגיוס בשיעור ניכר, תוך שמירה על כך שלא יהיו תמריצים שליליים לתעסוקה במגזר החרדי". 

על תפיסת ישראל בעיני משקיעים זרים בימים אלה: "ברור שהמותג הישראלי והסנטימנט הישראלי מאוד חשובים לכלכלה. מצד אחד, אנחנו שומעים שאנשים מבינים את ההתמודדות הקשה עם נושא הטרור והמלחמה. מצד שני, שומעים גם ביקורת על הימשכות המלחמה והתמונות שיוצאות מעזה. תקופה ארוכה שאני מדבר עם הרבה משקיעים וגורמים כלכליים, ולאורך זמן כמובן שהביקורת גוברת, אך יחד עם זאת, מבינים את העוצמות של המשק".

על האפשרות להורדת דירוג האשראי מצד פיץ' ו-S&P כפי שעשתה מוד'יס אומר פרופ' ירון: "אין לי כדור בדולח ואני לא יודע מה שתי חברות דירוג האשראי הנוספות יחליטו. אנחנו משקפים להם את העוצמות של הכלכלה הכוללות דינאמיות, יכולת יצירתיות, והייטק. אנחנו מודעים לחשיבות מסגרת תקציב שמרנית ולצורך בהשקעה בנושא מנועי צמיחה. נעשו צעדים משמעותיים בהתאמות ב-2024 וראוי שיבשילו שאר הדברים גם לגבי 2025".

לדבריו, "חשוב לאשר את מס הפחמן ומס הרכישה כך שיחס החוב-תוצר שלנו לא ימשיך לעלות. מה שלא נעשה, אלה צעדים אגרסיביים לטובת מנועי צמיחה. אני מדבר על נושא תשתיות, חינוך ולימודי ליבה ושתהיה השתתפות גדולה יותר של גברים חרדים".