"אנחנו מוכנים במאה אחוז למצב החירום וכל יום משפרים את הביצועים, לומדים מטעויות ומעבירים הנחיות מתאימות". כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, על רקע המתיחות הביטחונית והאפשרות לפתיחת חזית בצפון.

סוף סוף: אושר תוואי המטרו שיחבר בין פ"ת ובני ברק לגוש דן
אירוע חריג בים המלח: מבלים במסיבה נקלעו לסחף - וחולצו לעבר החוף

בהתקפה חסרת תקדים על פקידי אגף התקציבים ורשות החשמל, הוא מוסיף: "אגף התקציבים ורשות החשמל לא רק שלא אישרו לנו את התקציבים, אלא תקעו מקלות בגלגלים. אם הייתי צריך לקבל את האישורים, הם היו ניתנים - אולי - בעוד שתי מלחמות".

"אם הדירקטוריון לא היה מוביל את מהלך ההצטיידות, לא הייתי יכול לתת מענה בזמן אמת לתיקון מפגעים בזמן אמת", הוא ממשיך. "אגף התקציבים ורשות החשמל התנהגו בצורה רשלנית ואני מדבר בלשון מרוסנת. תגיד לי אתה, האם לדעתך הפקידים ראו אי־פעם בחיים תחנות כוח? הרי הם לא מסוגלים לחבר בורג לבורג. אז איך הם יכולים לאשר הצטיידות? קיבלתי את ההחלטות הנכונות ושירוצו אחריי".

על הביקורת בסוגיית חשמל כשר למגזר החרדי, הוא מוסיף: "חברת החשמל לא מממנת לשום מגזר מתקני אגירת אנרגיה. בפיילוט, שעבר בהחלטת ממשלה, נקבע שבשכונת בבני ברק עם 3,000 יחידות דיור, שאינם צורכים חשמל מהרשת המרכזית בשישי־שבת, יוקם מתקן אגירה. כל העליהום בגלל החשמל הכשר נובע בגלל מתקן שיאפשר קבלת חשמל מבלי שמישהו ייצר אותו בזמן אמת. זה מיותר לגמרי. מדוע כל צרות העין הזאת, ההתרסה והמלחמה נגד החרדים? אגב, בכל העולם יש בליץ של הקמת מתקני אגירה - ולא רק לחרדים".

לדבריו, "העלות לא תושת על כלל הצרכנים. לפי התוכנית העסקית שערכנו, סוכם שאם יהיה גירעון בהפעלת מתקן האגירה, החברה הכלכלית של עיריית בני ברק תשלם את ההפרש. נממן ממקורותינו כל מתקן אגירה בישראל והוא לא יהיה חלק מהתעריף. ההחלטות על התעריף, שאמור לממן את הוצאות חברת החשמל, מתקבלות עם משקל בלתי מבוטל של היבטים פוליטיים. מי שבוחשת בסוגיית התעריפים היא רשות החשמל, שמועלת בתפקידה ובאחריות שלה. הם לא מסוגלים להתמודד עם העובדה שבהתאם לסמכויות שמצויות בידם, ההחלטות צריכות להתקבל על בסיס מקצועי בלבד, ללא שיקולים זרים ובוודאי ללא לחצים פוליטיים".

הראיון המלא עם מאיר שפיגלר יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"