פיתוחים מקוריים בדרום הארץ. חקלאי מושב עין יהב בערבה התיכונה החלו בגידול זן חדש של שעועית תאילנדית שתרמיליה גדולים במיוחד וטעמה מתוק מהשעועית הרגילה. השעועית התאילנדית אינה יוצרת גזים במערכת העיכול וכך פותרת את אחת הבעיות המציקות לחובבי השעועית ולסביבתם.



השעועית התאילנדית פופולרית מאוד בארצות דרום מזרח אסיה. התושבים אוכלים את התרמילים עם הגרעינים בסלטים, באידוי ובבישול ומשתמשים בה גם להכנת קינוחים הודות למתיקותה הטבעית. לדברי איתי גל, חקלאי מעין יהב, גידול השעועית התאילנדית נעשה בתהליך של הדליה כדי שהתרמיל הגדול, שאורכו מגיע עד ל-30 סנטימטרים, יקבל מראה משופר וימנעו סימני שפשוף וצלקות הנוצרים מגידול צמוד קרקע.



אכילת הירק כשהוא טרי מונעת איבוד של ערכים תזונתיים בתהליכי שימור או השריה וכך אפשר ליהנות מתכולת החלבונים והוויטמינים. הזן החדש של השעועית הפך ללהיט בקרב העובדים התאילנדים בערבה, שיכולים כעת ליהנות מהמאכלים האהובים עליהם מארץ מוצאם. גם חקלאי עין יהב שניסו את השעועית דיווחו על לילה שקט לאחר הארוחה.



כזכור, בתחילת השבוע פרסמנו על פיתוח ישראלי נוסף מבית מושב עין יהב שעושה סוף לגרעיני החציל. הזן החדש, שפותח במושב הוא בעל חיי מדף ארוכים במיוחד ובגלל מצבו החדש מחוסר הגרעינים, הוא כבד יחסית כי אין בו חלל פנימי ריק, כפי שיש בחצילים רבים אחרים.