שר האוצר משה כחלון צפוי להביא היום (ראשון) לאישורה של הממשלה את תוכניתו להפעלת "מוצר פיננסי משוכלל יותר" בתחום קופות הגמל, שמאפשר בתנאים מסוימים פדיון מוקדם גם בגיל 60 ואילך (משיכה הונית) ללא תשלום מס.



מדובר בתוכנית שנועדה לעודד את אפיקי החיסכון ההוניים שעד כה לא נעשה בהם שימוש רב. המשיכה תאפשר לפדות קופות גמל ללא תשלום מס אם המבקשים יוכיחו כי הם מקבלים הכנסות מינימליות מקצבה. את התוכנית החדשה הוביל סגן שר האוצר איציק כהן (ש"ס).



יצוין כי תוכנית החיסכון החדשה תשווק רק באמצעות חברות הביטוח ובתי השקעות ולא יותר לבנקים לשווק אותה. למרות זאת, מנהלי בנקים "בינוניים", ובהם הבנק הבינלאומי, פנו לאוצר בבקשה לקדם עדיפות גם במיזמים מסוג זה.



מדובר בחלק ממהלך של כחלון להקל את מצוקת הנזילות של הציבור הרחב. במסגרת מאבק זה הגמישה המפקחת על הביטוח באוצר את האפשרות לקבלת הלוואות בתנאים מועדפים גם מגופי חיסכון פנסיוניים.



הדרג המקצועי במשרד האוצר מבקש לאשר את המשיכה, אולם אם החוסך לא יפרע את ההלוואה, הכסף לא יקוזז מחסכונותיו הפנסיוניים, אלא רק במאמצי הגבייה המקובלים. כלומר, לא יהיה אפשר לקזז את האשראי מהחיסכון לפנסיה.