הישג של שר החינוך או תלמידים שמאמינים בעצמם? לאחר שהתפאר בעלייה במספר התלמידים הניגשים לבגרות בחמש יחידות לימוד במתמטיקה, ענת דוידוב קוראת לשר החינוך נפתלי בנט שלא לגרוף את המחמאות לעצמו. בתוכניתה בחרה להתייחס היום (שלישי) ענת דוידוב ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" לקמפיין של שר החינוך וקראת לו ללמוד צניעות מהי.



מוקדם לזקוף את העלייה במספרם של הניגשים לחמש יחידות לימוד מתמטיקה, לקמפיין שלך, שר החינוך נפתלי בנט. תמתין קצת עם מסיבות העיתונאים. תקשיב למה שאומרת אירית תלמוד, מנהלת בית הספר דב הוז מרשת דרור. אתה הרי יודע שיש התנגדות גורפת למהלך הזה בקרב ציבור התלמידים, המורים, ההורים. אתה יודע שהתלמידים סבורים שהקמפיין הוא פוגעני, ומפלה תלמידים שמבחירה החליטו להבחן בשלוש או ארבע יחידות, ללא שום כפייה, תלמידים שניתנה להם את הזכות לבחור, ופתאום אומרים להם 'אתם לא שווים'.




ומי קבע שחמש יחידות במתמטיקה זה כרטיס הכניסה לעולם המודרני? מי קבע שמבלי להבחן בחמש יחידות במתמטיקה תהיה אדם פחות מוצלח? מי קבע שרק מי שיתמיד בשאלות על רכבת שיצאה מתחנת השלום, יצליח לחשב את כמות הנוסעים שירדה ממנה בדרך מחדרה לגדרה? להגיד לך משהו? זה גם לא כל כך חשוב.



אתה מדבר על שדרוג הפריפריה? אתה יודע שבלי שיעורים פרטיים שום דבר לא יביא את התלמידים המתקשים למטרה הנכספת שהצבת. אתה יודע בדיוק שרק אם תשקיע הרבה מאוד כסף בשיעורים פרטניים לתלמידים שאין להורים שלהם שום אפשרות לתת לילד שיעור פרטי, כי אצלם סדר העדיפות הוא שונה. ובכלל, חמש יחידות מתמטיקה, הרבה יותר קל משתי יחידות בעברית וערבית. כולנו מכירים את רדידות השפה של בני הנוער.



ודבר אחרון-מוקדם לעשות מסיבות עיתונאים, כי זה לא אתה. התלמידים שנבחנו לפני כמה ימים, החליטו על כך מרצונם, וזה קרה הרבה לפני שהקמפיין שלך פרץ למסכים. מה דעתך על חמש יחידות בצניעות וענווה?




"איפה הכסף?", כל יום ב-16:00 "ברדיו ללא הפסקה 103FM".