מיכל קרמר, מורה צעירה בת 25, פרסמה פוסט בפייסבוק בו היא מדברת על טעות שנעשתה בתלוש המשכורת שלה ועל שכרם הנמוך של המורים. הפוסט הוביל למאבק נרחב ברשת ולפתיחת קבוצת פייסבוק ייעודית העוסקת בנושא. גם ארגון המורים פנה במכתב רשמי לשר החינוך נפלתי בנט וביקש ממנו לטפל בסוגיה. בתוכניתה "איפה הכסף" של ענת דוידוב ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" היא קוראת היום (ראשון) להקשיב לקולם של המורים ופונה לשר החינוך בנט: "שווה להתחיל להתאמץ גם בשביל מי שהוא לא מצביע פוטנציאלי".



תקשיבו למה שאומרת מיכל קרמר, מורה צעירה בת 25. פוסט אמיץ ובוטה שפרסמה מיכל בפייסבוק, לא מפסיק להדהד. אז הנה כמה עובדות על היחס המשפיל ועל השכר המעליב של מורה צעירה בישראל: כך כותבת מיכל קרמר: "היי נפתלי, או שמא "אחי" יידבר אליך יותר? הנה הגעתי לבית ספר חדש. מורה חדשה, צעירה, אולי מידי. רגעים של אושר, שיחות עומק, צחוק משותף והרבה מאד אהבה לילדים. הם ממיסים אותי. פשוט. אתה צריך לזכור מי מתקשה, מי ישן אצל אבא שלו, ואת מי אמא שלו נטשה, מי הפסיק לקחת ריטלין, מי הוריו התגרשו בשבוע שעבר, ואת מי חבריו לכתה החרימו, ו-150 שמות חדשים. ופרצופים. ועולמות, וחיים".





מורה בכיתה, ארכיון. צילום: :מאיה לוין, פלאש 90



בקרוב: נטישה המונית


שר החינוך, כדאי שתקדיש לאנשים האלה קצת יותר. המערכת משוועת למורים צעירים, בוגרי תארים ראשון ושני, מורים שכפי שאתה רואה, לא מתביישים להיות אנשים אידיאולוגים. הם בחרו במקצוע מתוך ציונות לשמה. מושג שאתה אוהב ודאי להתפאר בו, ובלא מעט צדק.



אבל מה לעשות נפתלי, שעם אידיאולוגיה לא הולכים למכולת. בשורה התחתונה בתלוש השכר של המורה הצעירה מיכל מופיע המספר- 3,900 שקל. נחזור על זה שוב- 3,900 שקל, שכרה של מורה צעירה במשרד החינוך. לא שכר שעתי, שכירה במשרד החינוך.



תקציב החינוך, הוא התקציב השני בהיקפו אחרי הביטחון. ואתה יודע מצוין, שמורה טוב עושה את ההבדל. זה מה שיצעיד את רמת החינוך שלנו לאופק החדש. אבל 3900 שקל? בקצב הזה תהיה נטישה המונית, ובסוף זה בשביל הילדים. שווה להתחיל להתאמץ גם בשביל מי שהוא לא מצביע פוטנציאלי.