יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי, הודיע היום (שלישי) על סיום תפקידו כמנכ"ל בנק הפועלים. סרוסי, שהחל לכהן בתפקידו מאוגוסט 2009, ימשיך למלא אותו עד 31/12/2016, אז יסיים את תפקידו. ההתפטרות מגיעה על רקע התנהלותו של סרוסי בפרשת התלונה על תקיפה מינית לכאורה של עובדת הבנק לשעבר נגד המנכ"ל לשעבר ציון קינן.

עו"ד עודד ערן, חבר דירקטוריון בנק הפועלים שהחל את תפקידו בפברואר השנה, הוא המועמד המוביל להחליף את יאיר סרוסי בתפקיד יו"ר דירקטוריון הבנק. עו"ד ערן נחשב למקורב מאוד לשרי אריסון, בעלת השליטה בבנק, ולאפרת פלד, המנהלת הראשית של עסקיה, שמכהנת אף היא בדירקטוריון. יש לציין כי קרבתה לאריסון מונעת מפלד למלא את התפקיד בעצמה. 

עו"ד ערן שימש בעבר שותף במשרד עורכי הדין גולפדרב לוי ולפני כמה שנים סיפק ייעוץ משפטי לבנק בכל הנוגע למדיניות תגמול הבונוסים. גורמים בדירקטוריון ציינו כי מדובר באדם ש"היטיב להשתלב פה והוא מתואם מאוד עם המהלכים של בעלת השליטה".  על פי ההערכות בבנק, מהלך ההחלפה מתוכנן להתבצע בתחילת 2017.
 
אריסון עצמה נמנעת בשנים האחרונות מלשמש כחברת דירקטוריון, וזאת כדי לא להסתבך. יו"ר הדירקטוריון הנוכחי, יאיר סרוסי, נאלץ לפרוש בשל פרשת ההטרדה המינית שנכרכה סביב שמו וגם בשל העובדה כי מעמדו בקרב בעלת השליטה הלך והידרדר. לטענת גורמים שונים, בתקופה שבה הבנק נוהל על ידי ציון קינן היה מעמדו של סרוסי "משני ביחס אליו", וקינן נטה להתעלם מעמדותיו של יו"ר הדירקטוריון.