בתום השקה רכה בקרב כאלף משתמשים, בנק לאומי משיק החל מהיום את הבנק הדיגיטלי פפר (Pepper). הבנק יוצא לדרך לאחר שלא רשם פריצות דרך משמעותיות בבנקאות המסורתית במשך כמה שנים. זו לכשעצמה כבר חדשה מרעננת. הבנק החדש מכוון בעיקר ללקוחות צעירים בגילים 18־35, המוכנים להסתפק בשירות פיננסי מבלי להיפגש פיזית עם משה או רונית מהסניף. למרות זאת ובאופן מפתיע, מתברר שכמחצית מהלקוחות שגילו עניין באפליקציית התשלומים Pepper Pay, שכבר נמצאת בפעולה, היו מעל גיל 35.

לצורך ההשקה ומסע גיוס הלקוחות יוצא היום הבנק במסע פרסום בהשקעה של 6 מיליון שקל באמצעות מקאן אריקסון. על פי ההערכות, לאומי השקיע עד היום במהלך סכום שנאמד ב־150 מיליון שקל (מבלי להביא בחשבון את ההוצאות הנלוות המועמסות על בנק לאומי).



הבנק המנוהל על ידי לילך בר דוד, פועל משלוש קומות משרדים במגדל שלום בת"א וכבר מועסקים בו 150 עובדים. פפר מושק לאחר הכנות של כשנה וחצי ולאחר דחייה מסוימת בעלייתו לאוויר בגלל אילוצים טכניים ושינויים פרסונליים, ובראשם פרישתו של דן ירושלמי, ראש החטיבה הטכנולוגית, בעיצומו של המהלך.



כל הבנקים הגדולים מפעילים כיום, בצורה כזו או אחרת, אפליקציות של בנקאות ישירה, וגם לאומי עצמו מפעיל את לאומי ישיר. עם זאת, נראה שלאומי החליט ללכת את כל הדרך ולאפשר בפועל בנקאות ללא מגע יד אדם.



סניף של בנק לאומי. נראה שהבנק החליט לאפשר בפועל בנקאות ללא מגע יד אדם. צילום: ישראל פוסט
סניף של בנק לאומי. נראה שהבנק החליט לאפשר בפועל בנקאות ללא מגע יד אדם. צילום: ישראל פוסט



זה חוסך את הצורך בביקור בסניף גם כשמדובר בפתיחת חשבון או בצורך לקבל כרטיס אשראי. עובדי פפר אמורים לספק שירות גיבוי, טיפול בלקוחות המתקשים בהפעלת האפליקציה ומענה ישיר ובאמצעות צ'ט, שיינתן 24/6 (לא כולל שבתות).



ללקוחות יתאפשר להתנסות בחוויה החדשה במקביל להמשך ניהול החשבון המסורתי. ניהול חשבון הבנק יתאפשר באמצעות הנייד ללא שום עמלות עו"ש. אפשר יהיה להפעילו באמצעות אפליקציה לאנדרואיד או ל־iOS של אפל.



במקביל לאפליקציית הבנקאות המקיפה, כבר מופעלת אפליקציה של העברת תשלומים, שבה השתמשו מאות אלפי לקוחות (גם לא של הבנק). אפליקציות דומות בתוכנת סירי ואחרות מופעלות כיום בכל המערכת הבנקאית.



פלטפורמת הבנקאות, ובכלל זה פתיחת החשבון וביצוע פעולות הבנקאיות השכיחות, לרבות הזמנת כרטיס אשראי ופנקסי צ'קים, העברות כספים, לקיחת הלוואה, הפקדה לחיסכון, הפקדת צ'קים ועוד, תנוהל באמצעות הנייד.



האפשרות לניהול אקטיבי של השקעות לא תתאפשר בשלב זה ותדחה לסוף 2017. האפליקציה, המבוססת על בינה מלאכותית, תאפשר ללמוד לאורך זמן את הרגלי הלקוח לחסוך בהוצאות. הליך פתיחת החשבון אורך כ־8 דקות בלבד ויכול להיעשות מכל מקום ובכל זמן שנוח ללקוח, באמצעות שיחת וידאו עם בנקאי. בסיומו מקבל הלקוח עדכון ישירות לנייד על אודות מסגרות האשראי שלו. כרטיס האשראי ופנקסי הצ'קים, גם הם בחינם, מגיעים עם שליח עד הבית.


את המהלך להקמת הבנק הובילו המנכ"לית רקפת רוסק עמינח ותמר יסעור, ראש החטיבה לבנקאות דיגיטלית. באירוע התקשורתי שנערך אתמול השתתפה מנכ"לית הבנק, שהובילה את המהלך מראשיתו ורואה בו את אחד המהלכים החשובים הנעשים לקראת בנקאות העתיד.