הן מבקשות לא רק שיפור בתנאי העסקתן אלא גם הוספת תקנים. אבל לצד העלאת הטיעונים הצודקים האלה הן מנסות לבטל, שלא בצדק, את דרישת משרד הבריאות לערוך מבחני בקרה והסמכה בבתי החולים ובמרפאות, כדי להעריך את איכות הטיפול הרפואי במוסד זה או אחר לעומת מוסדות אחרים.
זוהי עוד דוגמה לכך שעובדים, במקרה זה האחיות, מכתיבים לריבון או להנהלה מה עליהם לעשות. במקרה זה מדובר במשרד הבריאות, הגורס כי ההסמכה מצילה חיים, בעוד שהאחיות טוענות שהן עמוסות ושהכבדה נוספת עליהן מסכנת את חיי החולים.
שיעור האוכלוסייה המזדקנת עולה בהתמדה ובד בבד עולה מספר הנזקקים לשירותי בריאות, רווחה וסעד. מספר העובדים בשירותים אלה גדל בתקופה הנדונה, ינואר 2018 ועד אפריל השנה, ב־3.8%, לעומת ממוצע של 2% במספר העובדים בכלל המשק. למעשה זהו אחד הסקטורים עם העלייה החדה ביותר במספר העובדים. אפילו בסקטור המינהל הציבורי, הביטחון והביטוח הלאומי, הייתה עלייה של 2.5% בלבד במספר העובדים באותה תקופה, בעוד שבשירותי חשמל ומים נרשמה ירידה של חצי אחוז.
מספרם של עובדי הציבור היה בשנת 2017 כ־1.055 מיליון, ומדובר בעובדי תחומי החינוך, הבריאות, הסעד, הרווחה והמינהל הציבורי, לרבות הרשויות המקומיות, והביטוח הלאומי. המספר הזה צמח עד לאפריל השנה ב־6.6% ל־1.124 מיליון עובדים. עלייה גבוהה יותר מאשר שיעור הגידול השנתי של האוכלוסייה, העומד על 2% לשנה.
טוב שהשכר עלה בשירות הציבורי לאחר שנותר במשך שנים מאחור לעומת הסקטור העסקי המתאפיין ברמות השכלה מקבילות. הבעיה היא שהסקטור הציבורי התנפח במספר העובדים. בנושא זה צפויה עבודה קשה של הקפאת כוח אדם, ארגון מחדש, איחוד פעילויות, ואולי חידוש התהליך של איחוד רשויות מקומיות ושיטוח ההיררכיה במבנה השירות הציבורי. לשם כך דרוש שר אוצר חזק עם גיבוי ממשלתי וקואליציה רחבה מאחוריו, שאינה נסמכת על מפלגות קטנות וסחטניות. דרוש טיפול רפואי יסודי לכל תחלואי מערכת העובדים בשירות הציבורי: קיצוץ כואב באגפים ובמוסדות בסקטור הציבורי ובמקביל תוספת תקנים ושכר לאחיות, במערכת הבריאות בישראל ובמקצועות בעלי ריכוז גבוה של נשים.