מנכ"ל רשת מרכזי הקניות "ביג", חי גאליס, ניסח הבוקר (שישי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וליועצת המשפטית של משטרת ישראל, תנ"צ אילת אלישר, בו הודיע על כוונתו לפתוח את החנויות ביום ראשון הקרוב, יחד עם חנויות הרחוב שצפויות להיפתח. זאת, בהמשך להחלטה שהתקבלה השבוע בקבינט הקורונה, על פתיחה של חנויות רחוב כבר ביום ראשון בשעה 06:00, בערים ירוקות. 

דברי נתניהו בפתח קבינט הקורונה, קרדיט: לע"מ

במכתב ציין, כי בהתאם לתיקון התקנות, שייכנסו לתוקפן בתחילת השבוע הבא, ובהתאם להגדרתן של "חנויות הרחוב", ביג עונה לתנאים אלו גם כן. לדבריו, מרכזי הקניות של "ביג" אינם עונים להגדרתם של הקניונים, שהרי אינם נפתחים בשל המבנה הסגור שלהם. עוד טען, כי "למען הסר ספק, נבהיר כי מרכזי ביג לא הוגדרו מעולם כקניון, ואינם נכנסים תחת הגדרת רישוי של 'קניון' או 'יריד' או 'שוק קמעונאי', ועל כן אינם נכללים בסוגי חנויות הרחוב שפתיחתן תיאסר. 

על כן, הוסיף גאליס, כי "אין מנוס מהמסקנה שהמילים 'קניון שאינו מקורב הכולל 20 חנויות ובתי עסק לפחות' אינן מתייחסות אליהם". בסוף המכתב, ציינו כי מרכזי הרשת מתחייבים להקפיד על כללי "התו הסגול", למען שמירת בריאות של בעלי העסקים והקונים. 

מלבד הנהלת 'ביג', גם התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה הודיעה על תמיכתה בהחלטה זו. "בעקבות ההחלטה המפלה בין חנויות רחוב לבין חנויות במתחמים פתוחים, רשתות רבות החברות בהתאגדות, יפתחו ביום ראשון את החנויות בערים שאינן אדומות". עוד צוין על ידי ההתאגדות כי "לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים בזמן שעסקינו מושמדים בזה אחר זה". שחר תורג'מן, יו"ר ההתאגדות, הודיע גם הוא במכתב למנדלבליט כי רשתות רבות החברות בהתאגדות, יפתחו ביום ראשון את חנויותיהן במרכזים הפתוחים. "לדאבוני, החברים בהתאגדות לא יוכלו לשבת בחיבוק ידיים בזמן שעסקיהם נסגרים בזה אחר זה", אמר.