בהתאם להסכם הירוק של האיחוד האירופי ולהסכם האקלים של פריז, טורקיה מתמודדת כיום עם נטל של 60 מיליארד יורו "מס פחמן" עד 2050. על מנת להביא את המשאב העצום הזה לכלכלת המדינה, טורקיה פועלת להעלות את המודעות של העסקים במדינתה וברחבי החברה בכל הקשור לשינויי האקלים הנגרמים מההתחממות הגלובלית.

ועידת ה־Eco Climate Summit, שנערכת בטורקיה היום ומחר, היא ועידה כלכלית הכוללת גם תערוכה של טכנולוגיות חדשניות, והיא תעסוק במגוון רחב של נושאים שיסייעו לטורקיה להיערך לתקנות הגלובליות בנושא "שינויי אקלים" ו"טרנספורמציה ירוקה" בצורה הטובה ביותר, וזאת כדי להילחם בשינויי האקלים תוך מיזעור ההשפעה על הכלכלה.

יותר מ־12 אלף איש צפויים להשתתף בוועידה שעורכת לשכת המסחר של אנקרה שבטורקיה, וביניהם: ראשי מדינות, נציגי מוסדות ציבור, בכירים מחברות בינלאומיות, חברות פרטיות גדולות, אוניברסיטאות, ונציגי מגזר החקלאות, הטקסטיל, המזון והאנרגיה. החברות הישראליות המשתתפות הן: הום ביוגז (Home Biogas), המפתחת ומשווקת בכל העולם מערכות ביוגז לטיפול מקומי בפסולת אורגנית והפיכתה לאנרגיה מתחדשת, שמסייעות בצמצום הטמנת הפסולת; נוף פילטריישן (Nuf Filteration), סטארט־אפ שפיתח טכנולוגיה להסבת כליות מלאכותיות משומשות לסינון וטיהור מי השתיה, והיי הופס לאבס (High Hopes Labs) – סטארט־אפ שמפתח בלונים ללכידת פחמן לצורכי מיחזור.