רשות החברות הממשלתיות, בניהול מיכל רוזנבוים, דורשת מהנהלת התעשייה האווירית לשנות את מתכונת חלוקת המענקים לעובדים - כך נודע ל"מעריב". רוזנבוים דורשת שהחלוקה תשקף גם את תרומתו היחסית של העובד לחברה לפי חוות הדעת של הממונה עליו ולא בצורה שוויונית לחלוטין.

לפי ההערכות, החברה החליטה לחלק בונוס הנאמד ב־60 מיליון שקל. זאת, לאחר שהעובדים נתנו את הסכמתם לכך שהחברה תחלק למדינה דיווידנד במזומן של 650 מיליון שקל. יו"ר החברה עמיר פרץ אמר ל"מעריב" כי הבונוסים לעובדים מקובלים גם בחברות ציבוריות.

לדברי פרץ, "הדיווידנד בסך 650 מיליון שקל שקיבלה המדינה - סייע להורדת יוקר המחיה ומחירי הדלק. העובדים הינם חלק מרכזי בהצלחתה ונושאים במשימה המרכזית של עשייה בארץ ובעולם, והם בהחלט אחראים להצלחה העסקית. הקריטריונים לחלוקה יכללו הערכת מצוינות ותרומה משמעותית לחברה, והדברים ייעשו בתיאום עם רשות החברות הממשלתיות", הוסיף פרץ. "הנחיתי את מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים להכין עבודת מטה לביצוע החלוקה בהתאם לרגולציה".

התעשייה האווירית נמצאת בשלבים אחרונים לקראת הנפקה שתצא אל הפועל לקראת סוף השנה. זה יקרה לאחר קבלת חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה בנוגע לפרטים מפעילות החברה שאמורים להישאר חסויים ולא לקבל ביטוי בתשקיף ההנפקה. לדברי היו"ר, "השארת חלק מפרטי הפעילות חסויים תגדיל את האטרקטיביות של ההנפקה בכך שהמשקיעים יבינו שלא כל הפוטנציאל העסקי של החברה בא לידי ביטוי בתשקיף ההנפקה. אנחנו במגעים לעסקאות יצוא עם מספר מדינות כולל מרוקו (שם ביקר באחרונה שר הביטחון בני גנץ - י"ש) ומדינות המפרץ ומדינות באירופה".

רווחי התעשייה האווירית זינקו ברבעון השני של 2022 ב־29% ל־129 מיליון דולר. היקף המכירות גדל ב־9% ל־2.6 מיליארד דולר - הגבוה אי־פעם בתולדותיה. המנכ"ל בועז לוי: ״הנתונים משקפים המשך גידול ברווח הנקי, של החברה, ולצדו עלייה בהיקף המכירות. הרבעון השני של השנה הביא עלייה ברווחיות בחטיבת התעופה, שהיא תוצר של הגידול בביקוש בענף התעופה העולמי.