המאבק ביוקר המחיה הפך לנושא בוער במדינה. גל התייקרות נוסף החל, כאשר חברות רבות החליטו להעלות מחירים ב-1 לנובמבר, מהלך הצפוי לייקר משמעותית את סל הקנייה של הישראלים. חלק מרשתות המזון הודיעו כי יעלו את המחירים בצורה אוטומטית, ולעומתן, ישנן כאלו שבטוחות שעליית המחירים לא תתבצע. אוהד סנדלר, מייסד ומנכ"ל משותף ברשת 'גוד פארם', דן על כך היום (שלישי) עם ענת דוידוב ב־103fm, והסביר כיצד הוא מתכוון להתמודד עם תופעת ההתייקרות.

נוכח עליות המחירים המסתמנות: כך תוזילו את סל הקנייה שלכם
סופית: מוצרי החלב שבפיקוח יתייקרו בחמישה אחוזים באופן מידי

סנדלר ביקר את הצרכנים הישראלים ואמר: "הישראלים הם צרכנים של מותג. בסופו של יום, כאשר צרכן ישראלי מגיע למדף - הוא מרים את מה שהוא מכיר, והרבה פעמים עומד לידו אותו מוצר, שמיוצר באותו מפעל, וזול בעשרות אחוזים אותו לא מרימים. כשאתה מגיע למדף - תסתכל לפני שאתה מרים מוצר". בנוסף, הוא התייחס למותג הפרטי של הרשת ואמר: "הוא מהווה כ־11 אחוזים מהמחזור שלנו, המותג גדל בקצב היסטרי".

בהמשך, הוא התייחס להתייקרות הצפויה והצהיר כי הרשת לא העלתה מחירים. הוא הוסיף: "כן היה מחסור בגלל המלחמה עם רוסיה ממפעלים שנסגרו, אך אנחנו פועלים בכל החזיתות".

סנדלר סיפר: "זה החזיר אותי כמה שנים אחורה, בתחילת הדרך הייתי עובד על ייבוא מקביל. עם הזמן למדנו לעבוד עם היבואנים הרשמיים ושוב אנחנו חוזרים לעשות הרבה ייבוא מקביל. אני לא יכול להגיד לך שזה דבר קל, מצאנו את עצמנו בחודשים האחרונים כל הזמן על הקו. בסופו של יום יש פה 3-4 חברות ששולטות בשוק, ופה הבעיה".

"כשחברה מסוימת מחזיקה 30 מותגים, היא חזקה מאוד ואתה לא יכול לא להחזיק את המוצרים שלה, ופה אנחנו מנסים להיות יצירתיים", הוא הסביר, "לאו דווקא מוצרים שיש להם פה נתח שוק בישראל, יש להם את אותו נתח שוק במדינות אחרות באירופה. לדוגמה, מותג חיתולים האגיס לא פופולרי כמו בישראל".

על האפשרות לייבא מוצר מוכר מסוים של מותג לא מוכר לצרכנים, סנדלר אמר כי "יש מוצרים שאתה יכול ויש מוצרים שלא. למשל, סנו זו חברה ישראלית, בסופו של דבר הצרכן רוצה סנו".

"אני יכול להגיד לך שכל עליות המחירים עד עכשיו הן הלכה למעשה לא מיושמות", הוא ציין, "הוציאו מכתב, אך כל הרשתות לא מאשרות אותו. בפעם האחרונה כולנו התאחדנו והודענו שאנחנו לא מאשרים את עליות המחירים. מה שהם עושים זה למשוך אותנו. זה לא נעים שאומרים לך 'תהיה עלייה', מגיעים למועד ואז אומרים 'אוקיי כרגע הקפאנו את ההעלאה'. אנחנו לא מחכים, לא יושבים בחיבוק ידיים. לאחרונה מצאנו את עצמנו, חוץ מהצד המבצע ייבוא, מנסים ליצור בעצמנו, לרכוש מפעלים ולנסות לייצר".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm