חקירתה באזהרה של יזמית הנדל"ן ענבל אור, נדחתה בשלב זה עד שמצבה ישתפר. כך הודיעו היום (שני) בלשי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב. אור קיבלה את ההודעה לאחר שסיימה לקבל טיפול רפואי על ידי צוות מד"א שהוזעק אל חדרה במלון "ווסט" שבחוף הצוק בתל אביב. למרות שביקשה לדחות את מועד חקירתה השנייה מחמישי שעבר להיום בשעה 10.30, לא הגיעה אור לחקירה ולא הגיבה לטלפונים של החוקרים. בעקבות העובדה שיזמית הנדל"ן בוששה להגיע לחקירה יצא צוות בלשים אל חדרה במלון שבחוף הצוק בתל אביב וזאת על מנת להוביל את אור לחקירה.



תוך כדי שהחוקרים שהו במקום, הזמינה אור אמבולנס של מד"א זאת אחרי שהתלוננה על מיחושים בחזה. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ותחילה עלתה הערכה כי בתום הטיפול היא תובל לחקירה אולם זו לא התממשה. בחלוף כשלוש שעות במהלכן שהה צוות הפרמדיקים והחובש בחדרה, עזב הצוות את המקום. החוקרים החלו לתשאל את יזמית הנדל"ן לפרק זמן קצר, עד שהודיעו כי לנוכח מצבה הרפואי, השלמת חקירתה תידחה בשלב זה למועד חדש שייקבע בקרוב.



מי שהגיע אל חדרה במלון הוא עו"ד בני כץ, שככל הנראה מונה על ידה לייצגה וזאת אחרי שעד לשעות הבוקר מי שייצג אותה בפרשה היה עו"ד עדי כרמלי. אמה ואחותה של אור שהגיעו לשהות במחיצת ולדרוש בשלומה, עזבו את החדר כשפניהן חתומות ומודאגות. "התחושה היא גרועה אבל אנחנו יודעות שיש בידיה ראיות והוכחות להוכיח את ניקיון כפיה", אמרה אחותה אורטל.



צוות מד"א מחוץ לחדרה של ענבל אור. צילום: אבשלום ששוני
צוות מד"א מחוץ לחדרה של ענבל אור. צילום: אבשלום ששוני




"אורח חיים ראוותני על חשבון הרוכשים"


כזכור, ביום רביעי שעבר נחקרה אור באזהרה בחשד לשורה של עבירות הונאה ומרמה בכל הקשור להתנהלותה ולהתנהלות הכספית של חברת אור סיטי נדל"ן שהיתה בבעלותה ונגדה מונה מפרק זמני עו"ד איתן ארז.



בחקירתה במשטרה נשאלה אור, באשר לגביית "דמי רצינות" בגובה 100 אלף שקל מרוכשים פוטנציאליים וזאת חרף העובדה שלא ביתה יכולה או לא התכוונה להשיבם אליהם במקרים של ביטול. כמו כן נבדק החשד לפיו העבירה כספים מפרויקט לפרויקט ומחברה לחברה, זאת על אף שמדובר בכספי נושים שהיו אמורים להיות מופקדים בחשבון נאמנות. עוד עלה כי אור, באמצעות עובדיה, מכרה את אותן דירות למספר רוכשים פוטנציאלים ובכך הגדילה לכאורה את מסגרת האשראי שלה בבנק. מדוח המפרק הזמני עלה כי אור, משכה כספים למטרותיה האישיות מחשבונות החברה לרבות תשלום עבור הגירושין מבעלה בסכום של 1.7 מיליון שקל, רכשה תכשיטים יוקרתיים במאות אלפי שקלים ימים בודדים לפני קריסתה של החברה. עוד עלה כי מכרה אור דירות שלגביהן לא קיבלה היתר או אישור וכן חיה אורח חיים בזבזני וראוותני על חשבון כספי הרוכשים.



בסיום חקירתה שוחררה אור, לביתה לא לפני שהתחייבה להתייצב לחקירה נוספת כבר למחרת. בסוף השבוע שעבר נדרשה אור להפקיד את רכב הלאנד רובר שלה במשרדי חברה להוצאה לפועל בפתח תקווה וזאת על פי אישור שהחזיק המפרק הזמני ומי שמונה לשמש ככונס נכסיה עו"ד ארז.



במוצאי שבת מיהרה אור ושיגרה באמצעות פרקליטה באותו המועד עו"ד עדי כרמלי מכתב אל ראש המפלג שבו היא מאשימה עובדים ובכירים בחברת אור סיטי נדל"ן שלטענתה מעלו בכספי החברה וגרמו לקריסתה. עו"ד כרמלי, ציין במכתבו כי ביכולתה של מרשתו להוכיח את דבריה והיא מבקשת שהמשטרה תפתח בחקירה בגין עניין זה. לשם כך תודרכה אור כי עליה להתייצב במשטרה על מנת להגיש תלונה מסודרת.



בתוך כך בשבוע שעבר הוציא בית המשפט לבקשת רשות המיסים צו האוסר להעביר בעלויות על 12 נכסי נדל"ן הרשומים על שמה של אור וילדיה לרבות דירות וזכויות בקרקעות שונות וכן על שני רכבים האחד מהם לפחות משועבד לבנק המזרחי.