אתמול פורסם ב"מעריב" סיפורה של רינה, אם יחידנית לשלושה ילדים קטנים שאיבדה את זכאותה לרכוש דירה ציבורית שבה היא מתגוררת חמש שנים כפי שקבע החוק. זאת משום שחסרו לה רק שלושה חודשים להשלמת מכסת חמש השנים עד אתמול, יום פקיעת החוק.

רינה שפנתה ללשכת שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, אבל לא זכתה להתייחסותו ונדחתה על ידי אנשי משרדו, היא רק דוגמה קיצונית לעוול קיצוני שעשתה ממשלת ישראל אתמול לאלפי דיירי הדיור הציבורי.

אם לא די בכך, בחר גולדקנופף להודיע כי לא יאריך את תוקף החוק ואימץ את עמדת משרד האוצר, שלפיה מכירת הדירות הציבוריות דלדלה את מאגר הדיור הפנוי. זאת בשעה שבניגוד לחוק, האוצר מעולם לא ייחד את רווחי מכירת הדירות מהשנים האחרונות להשקעה ברכישה, בבנייה או בשיפור מאגר הדירות הישנות והמוזנחות עבור החלשים ביותר בישראל.

גולדקנופף מודע היטב לעובדה שבסיעות ש"ס ודגל התורה, המפלגות החרדיות היריבות שלו, התמיכה בחוק היא מוחלטת. בקואליציה מנסים שלא ללבן את המחלוקת החברתית העזה הזאת בפומבי ומי שמרימה את הכפפה היא ח"כ נעמה לזימי מסיעת העבודה. לזימי כינסה אתמול בכנסת דיון בנושא במסגרת הוועדה למען הצעירים בראשותה שבו חשפה נציגת משרד הרווחה כי "שר הרווחה (יעקב מרגי מש"ס) פועל מול שרי האוצר והשיכון (המתנגדים לחוק - י"ב) להאריך את החוק".

לזימי שתקדם בשבוע הבא לקריאה טרומית בכנסת הצעת חוק משלה להארכת הזכאות, אומרת ל"מעריב": "אני מסרבת להאמין שהחברים החברתיים בקואליציה יתנגדו בהצבעה ואני יודעת שח"כ ינון אזולאי מש"ס מאוד היה רוצה לקדם הצעת חוק דומה שלו".

נעמה לזימי  (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90 )
נעמה לזימי (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90 )

בדיון אמרה: "פניתי בעצמי לגולדקנופף ואמרתי לו שאם הוא יבטל את החוק, זה יהיה כתם על כהונתו. זאת ההזדמנות היחידה שלנו לנתק הנצחת העוני מדור לדור".

דני גיגי, מנכ"ל פורום הדיור הציבורי, אומר ל"מעריב": "בושה שמי שמתיימרים לייצג את ישראל השנייה מאמצים מהלך שפוגע בכ־53 אלף משפחות שהחוק הזה הוא הסיכוי היחידי שלהן אי־פעם לרכוש דירה".