השייח' טחנון בן זאיד מאיחוד האמירויות מתכנן לקנות את בנק סיליקון ואלי שקרס, כך דיווח אתר "בלומברג" האמריקאי, מפי מקורב לבכיר באמירויות. על פי הדיווח, השייח' יבצע את הרכישה באמצעות חברת IHC שבבעלותו, הנמצאת תחת חברת רויאל גרופ. זאת, במקביל לעסקה שנחתמה, ובה הוסכם כי חברת האחזקות HSBC תרכוש את הסניף הבריטי של בנק SVB תמורת פאונד אחד בלבד. 

בתוך כך, מנכ"ל חברת HSBC, נואל קווין, אמר כי "הרכישה מחזקת את זיכיון הבנקאות המסחרית שלנו ומשפרת את יכולתנו לשרת חברות חדשניות וצומחות במגזרים הטכנולוגיים בבריטניה וברחבי העולם. לקוחות הסניף הבריטי של בנק SCB יכולים להמשיך כרגיל, ההפקדות שלהם מגובים בבטיחות ובביטחון. נכון ליום שישי, לבנק היו הלוואות בגובה של 5.5 מיליארד דולר, ופקדונות בגובה של 6.5 מיליארד פאונד, ורווח נקי של 88 מיליון פאונד".

לוגו בנק ההשקעות HSBC (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
לוגו בנק ההשקעות HSBC (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

המכירה שבוצעה על ידי הבנק המרכזי של אנגליה, בהתייעצות עם שר האוצר הבריטי, יגן על הפקדונות של הסניף הבריטי של SVB, כך על פי גורמים בממשל. שר האוצר הבריטי הוסיף כי "העסקה תבטיח שפקדונות הלקוחות נמצאים במצב מוגן, והלקוחות יוכלו להמשיך לבצע פעולות בנקאיות כרגיל. המגזר הטכנולוגי בממכלה הוא מוביל עולמי, ובעל חשיבות עצומה לכלכלה הבריטית אשר תומך באלפי משרות".

כאמור, הדיווח מגיע על רקע טלטלה כלכלית בארה"ב. מחלקת השירותים הפיננסיים של מדינת ניו יורק הודיעה הלילה על סגירת "Signature Bank". בבנק היו פיקדונות בסכום של כ-90 מיליון דולר נכון לסוף דצמבר האחרון.

בנק SVB (צילום: REUTERS/Nathan Frandino)
בנק SVB (צילום: REUTERS/Nathan Frandino)

משרד האוצר האמריקאי, הבנק המרכזי והתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות הודיעו כאמור בהצהרה משותפת כי כל ההפקדות יוחזרו בשלמותן ו"את ההפסדים לא יישאו משלמי המיסים". הבנק הוקם בשנת 2001 והיה שחקן מרכזי בשוק הקריפטו, שכן כמעט רבע מהפיקדונות שלו הגיעו ממגזר עסקי זה. הוסבר כי ההחלטה לסגור את הבנק התקבלה מול התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות של ארצות הברית (FDIC) כדי "להגן על כלכלת ארה"ב ולחזק את אמון הציבור במערכת הבנקאית".