האייפוניסטים ביניכם בטח מתקשים להאמין שהמכשיר לא היה פה מאז ומעולם. השבוע האייפון, ששינה את עולם הסלולר מציין בימים אלה עשור להשקתו הראשונית בארצות הברית. בזמן שעבר מאז, נמכרו מעל למיליארד מכשירי אייפון ברחבי העולם, כלומר מעל ל-270 אלף מכשירים כל יום. אפשרות הורדת יישומים, מה שנראה היום כדבר הבסיסי ביותר, לא הייתה קיימת בשנה הראשונה מאז שיצא המכשיר, ומאז המכשיר עבר שינויים רבים נוספים - המסך גדל בצורה משמעותית וכך גם זיכרון המכשיר.



בחודשים האחרונים הרשת מוצפת בשמועות לגבי מכשיר האייפון החדש שצפוי להיות מושק, במידה ולא יהיו עיכובים, בספטמבר הקרוב, או בתחילת אוקטובר. מרבית ההשקות הגדולות של החברה נערכו בחודשים האלה, והשנה היא צפויה להתקיים בקמפוס אפל החדש, ככל הנראה באולם על שם סטיב ג'ובס, המנכ"ל המיתולוגי שלה.



על פי דיווחים במספר אתרים אמריקאים, במהלך השנה שחלפה מאז השקת הדגמים הקודמים, אפל בחנה כ-10 מכשירים אבטיפוס שונים. מספר מדליפים טענו כי המכשיר ייקרא בשם אחר, ולא אייפון 8. אחד האפשרויות שעלו היא כי המכשיר ייקרא "אייפון X" או "iphone edition" ומחירו יעמוד על למעלה מאלף דולרים.



שלושת המכשירים יגיעו בגדלים: 4.7, 5.5 ו-5.8 אינץ'



אחת השאלות שמעסיקות את הגולשים היא מה יהיה גודלו הפיזי של המכשיר כולו, מה יהיה גודל המסך שלו ומה יעלה בגורל כפתור הבית המוכר והאהוב על רבים, לאחר שבדגמי 7 ו-7 פלוס כפתור הבית הפיזי הפך למגע. החברה חתמה לפני כחודשיים חוזה עם מי שנחשבת למתחרה הגדולה ביותר שלה, סמסונג, על מנת שזו תייצר עבורה את המסכים לשלושת הדגמים החדשים. במסגרת החוזה הם התחייבו לייצור של עשרות מיליוני יחידות.



על פי השמועות, הם יבואו בשלושה גדלים: שלושה דגמים - 4.7 אינץ', 5.5. אינץ' ודגם פרימיום משודרג יותר עם מסך OLED בגודל של 5.8 אינץ', כאשר יזכירו במעט את הצורה של האייפון 4, שהושק ב-2010 ונחשב עד כה לאחד הדגמים הטובים ביותר שהחברה הוציאה. ייתכן כי לאייפוניסטים יש סיבה להיות מודאגים, שכן על פי השמועות בחברה מתקשים בהטמעתו של כפתור הבית של המכשיר, אשר יכול לקרוא את טביעת האצבע של המשתמש ובכך לפתוח את נעילת המכשיר, בצורה חלקה ומלאה בתוך המסך, שאמור לכסות באופן מלא את חלקו הקדמי של המכשיר.



בוול סטריט ג'ורנל דווח על שינוי משמעותי נוסף שצפוי להיכנס במכשיר הבא - שינוי בחיבור המכשיר. כיום, מכשירי האייפון מצוידים בחיבור lightning ובדגם החדש ככל הנראה ישולב חיבור מסוג USB-C, מה שיקל במעט על התסכול שחשים בעלי האייפון שמחפשים כבל תואם. דבר נוסף שישמח חלק מהמשתמשים הוא שילוב של מנגנון טעינה אלחוטית במכשיר, דבר שעד כה לא התאפשר במכשירי החברה. בדומה לדגמים הקודמים בסדרה, המכשיר יהיה עמיד בפני מים, בתקן IP68, מה שמבטיח עמידות לפרק זמן מסוים.