בהתאם לנהלי משרד הבריאות, החל מהערב (שלישי) נאסרה הכניסה לתחומי בתי הסוהר ברחבי הארץ למעט עבור סוהרים העובדים באותם מתקנים ועצורים הנקלטים בהם. 

כך הוחלט בעקבות הנחיות הדרג המדיני ולאחר חתימה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן וכן חתימה של מ"מ נציב שירות בתי הסוהר (שב"ס) על תקנות לשעת חירום במטרה לשמור על בריאותם של הכלואים ואנשי הסגל. 

בעקבות ההחלטה לא יתקיימו ביקורי משפחות אסירים ועצורים, התייעצויות עם עורכי הדין ייעשו באופן טלפוני וכך ככלל גם דיונים בבתי המשפט כפי שהתקיימו אתמול בהצלחה במספר בתי משפט במרכז. ככלל, יציאת אסירים לחופשות לא תאושר, למעט חופשות חריגות באישור מיוחד.

נדגיש כי תעסוקת אסירים בתוך מתקני הכליאה תמשך בהתאם להנחיות הריחוק. אושר תגבור קנטינות לאסירים הפליליים במאות שקלים לחודש, נפתחה קרן סיוע לאסירים נזקקים ונבחנים אמצעים טכנולוגיים לחיזוק הקשר של הכלואים עם בני משפחותיהם. 

"סגל בתי הסוהר עוסק כל העת בהסברה לכלואים על מצב המגיפה וציוד חיטוי והיגיינה מחולקים בכל תא באופן שוטף, לצד מענה של גורמי הטיפול והרפואה שימשיכו לתת מענה מקצועי לאורך כל התקופה ובשיתוף פעולה מלא עם גורמי משרד הבריאות. משמרות הביטחון יעברו לעבוד במשמרות ארוכות יותר מהרגיל, על מנת לצמצם כניסות ויציאות גם של אנשי סגל אל ומתוך המתקנים", כך אומרים בשב"ס ומציינים כי מדובר בהחלטות בעלות השלכות מורכבות - הן עבור אנשי הסגל המשרתים במסירות ובמקצועיות, והן עבור הכלואים המבינים את הסכנה ושותפים למאמץ במניעת התפשטות הנגיף במתקני הכליאה. 

נבהיר כי מדובר החלטות שהתקבלו לאחר הערכות מצב רבות בשיתוף כלל גורמי המקצוע בשב״ס וזאת לאור האיום והסכנה לחיי אדם.