ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הערב (רביעי) סרטון לקראת הדיון שייערך מחר בקבינט הקורונה, בו ישקלו השרים האם להכריז על הקלות בהנחיות.

עדכון נתניהו לקראת כינוס קבינט הקורונה, קרדיט לשכת ראש הממשלה

"אזרחי ישראל, כולכם רואים שהסגר שהובלתי עובד. מספר הנדבקים ושיעור ההדבקה יורדים מדי יום. זה חשוב וטוב. אני אדאג שנצא מהסגר מהר ככל האפשר, אבל בהדרגתיות. מחר נכנס את קבינט הקורונה, והדבר הראשון שנחליט עליו הוא מסלול נפרד ליציאה לערים האדומות. ניתן לראשי הערים כלים כדי לא לסכן את כלל האוכלוסיה", אמר נתניהו.

"שנית, נפתח את השמיים. כל המומחים אמרו שאין כאן סכנה בריאותית. אנשים ייסעו היישר לשדה התעופה ויצאו מהמדינה. שלישית, נחליט על עוד סיוע כלכלי. אני שומע את המצוקה של האזרחים ובעלי העסקים וניתן לכם עוד עזרה. אני רוצה לשבח את רוב רובם של אזרחי ישראל ששומרים על ההנחיות. ביחד נצא מזה", הוסיף.

ב"כאן 11" דווח כי שר הפנים, אריה דרעי, הזהיר את נתניהו ואת שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אם לא תגיעו איתנו להסדר על פתיחת הישיבות, יפרוץ מרד. אנחנו הולכים לפיצוץ - יהיו הפרות גדולות".

קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר בשעה 13:00 לדיון נוסף בו צפויים שרי הממשלה להחליט על הקלות בסגר בהתאם לנתוני התחלואה. ההקלות שייבחנו הן פתיחה של גני הילדים, פתיחה של עסקים קטנים ללא קבלת קהל ואיסוף עצמי של אוכל (טייק-אווי) החל מהשבוע הבא.

גורמים המעורים בפרטים אמרו הערב ל"חדשות 12" כי נראה שתקנות הסגר ההדוק לא יוארכו מעבר למועד פקיעתן הנוכחי - יום ראשון בחצות, והקבינט צפוי להודיע מחר על פתיחת הגנים והמגזר העסקי החל מיום שני.

על פי הדיווח במשרד הבריאות, במל"ל ובסביבתו של נתניהו טוענים כי רק נתוני התחלואה יקבעו אם ההקלות אכן יאושרו, לאור החשש הגדול מההידבקות ההמונית שתיגרם במידה ומגבלת המרחק של 1,000 המטרים אכן תאושר, ואנשים שלא פגשו את קרוביהם ומכריהם תקופה ארוכה ייפגשו וידביקו איש את רעהו.

עוד דווח, כי ישנה רשימה של ערים ויישובים שפרויקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו מתכנן להשאיר תחת סגר, והם: נתיבות, מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קרית מלאכי, אופקים, רמלה ושכונות מסוימות בירושלים.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם את הנתונים העדכניים בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהשעה חצות אובחנו 1,370 נדבקים חדשים לצד 18 נפטרים. בכך עלה מספר החולים המאומתים ל-298,500 בני אדם לצד 2,098 נפטרים במצטבר מתחילת התפשטות המגפה בישראל. אחוז הבדיקות החיוביות עמד היום על 5.4%.