חוקרי האוניברסיטה העברית העבירו היום (רביעי) דוח יומי, המיועד למקבלי ההחלטות, בו ניכרים סימנים לירידה בתחלואה ובכמות המאומתים, הזהים בקצב לשלב המקביל, בסגר הקודם. בהסתמך על המדדים, טענו החוקרים כי העומס הרב על בתי החולים צפוי לרדת בשבוע הקרוב, בעקבות ירידה בתחלואה הקשה. 

על פי הנתונים, מספר החולים הקשים נותר מקובע ונסוב סביב ה-1,200, אך לדעת החוקרים מדובר בנתון צפוי התואם לשיא התחלואה. כמו כן, מתחילת חודש ינואר, סיכויי התמותה של החולים במצב קשה עלו ב-30%, ולפיכך, הצפי שעד אמצע חודש פברואר מספר הנפטרים יגיע ל-5,000.

דיון בוועדת החוקה על החיסונים

עם זאת, רק במהלך השבוע הקרוב צפויה להתחיל להתחוור תמונת המצב, באשר למידת השפעתם של החיסון והסגר על קצב הירידה בתחלואה. החוקרים חוששים שהמוטציות יאטו את הירידה בחולים המאומתים לעומת הסגר הקודם, ואף תעכב את ההקלה בעומס המורגש בבתי החולים. על כן, ההמלצה היא להמשיך בתהליכים שיבטיחו את הירידה בתחלואה.

כמו כן, החוקרים המליצו על כך שתהליך היציאה מהסגר יוביל לכך שמספר הנדבקים החדשים לא יעלה על 1,000 בתוך יממה, ולירידה לעשרות בודדות של חולים קשים. החוקרים אף הדגישו כי תהליך היציאה מהסגר חייב להיות מדוד ומנוטר ברמה היומית, בהסתמך על מספר המאומתים ומספר החולים הקשים.

עוד המליצו, כי יש לשלב את הפעלת מערכת החינוך בשלב מוקדם באזורים בעלי תחלואה נמוכה, ואחוז מתחסנים גבוה, לאור העובדה כי ההשפעה הנצפית על מקדם ההדבקה בקרב התלמידים – קטנה.