קיבלתם שתי מנות חיסון לקורונה או שהחלמתם מהנגיף? הנחיות משרד הבריאות פוטרות אתכם מכניסה לבידוד במקרה שבאתם במגע עם חולים אחרים. אלא שלמרות זאת, מתברר כי על מנת לאשר למחלימים או למחוסנים לצאת מבידוד, הם נדרשים להציג מסמכים לחוקרים האפידמיולוגיים, שמצדם מחויבים לבצע תהליך ארוך ומייגע על מנת לשחררם - הליך שלעתים עשוי להימשך אף מעבר לזמן הבידוד עצמו.

על פי הנחיות משרד הבריאות, גם אדם שעברו שמונה ימים מהיום שבו קיבל את מנת החיסון השנייה מחויב בבידוד – אלא אם יגיש בקשה למשרד הבריאות. כדי לעשות זאת יש לפנות לרופא המשפחה לקבלת אישור, שאותו יש לשלוח לחוקר האפידמיולוגי שמחויב לשוחח עמו – ולבסוף מועברת הבקשה לבדיקת האחות הראשית. ההליך המייגע עשוי לקחת שבוע שלם, שבו המחלים או המחוסן עדיין חייב לשהות בבידוד.

התור בכניסה למתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

"לפני יומיים קיבלתי הודעה ששהיתי בקרבת חולה מאומת ושעליי להיכנס לבידוד", מספרת נורית ברקוביץ', שקיבלה לפני כשבועיים את מנת החיסון השניה. "התקשרתי למוקד כדי להשתחרר מבידוד, אבל במקום שישחררו אותי מיד, ביקשו ממני לשלוח מסמכים ולהמתין. בינתיים אני כלואה בבית. זה פשוט אבסורד".

"אין שום סיבה שאדם יידרש להיכנס לבידוד ללא סיבה", אומר חוקר אפידמיולוגי בשיחה עם "מעריב", "אין טעם שחוקר שצריך לקטוע שרשראות הדבקה יבזבז יום או יומיים של עבודה על שחרור מבודדים שהתחסנו או שהחלימו. במאה ה־21 מחשבים יכולים לפתור הכל – גם את הזלזול בזמנם של האזרחים".