ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM. הוא הסביר כי הוא מתנגד לכפיית החיסונים על העובדים המקבלים קהל, ושיתף באיזה נהלי עבודה שבהם יתמוך לאחר פתיחת המשק מחדש. הוא הוסיף: "אנו בשיח מאוד חיובי עם המעסיקים ובלמנו נסיונות לפגוע בעובדים".

אתה ביחד עם המגזר העסקי גיבשתם המלצות להסדרת הפעילות במשק. איך זה אמור לעבוד מבחינתכם?
"אני קורא לכל העובדים בישראל ללכת להתחסן, זה מה שבסופו של דבר יציל אותנו ואת המשק, ויחזיר אותנו לאיזו מידה של שפיות. אנו חייבים את זה לעצמנו, ואני פונה לאלה שלא התחסנו, אנא תלכו להתחסן. אני מתנגד להכריח עובדים ללכת להתחסן ומאמין בהסברה. יחד עם זאת, יש בעיה עם עובדים שלא מתחסנים, ואני שומע בעלי עסקים שממציאים מה הם עושים עם העובדים ואיך הם מתמודדים עם זה, שמעתי גם איומים בפיטורים. אנחנו צריכים לחפש פתרונות, ואנו מחפשים אותם בשקט וביצירתיות.

עוד הוסיף כי "קבענו עם המעסיקים אמנה משותפת, מי שנותן שירות ומטפל באנשים בסיכון, אפשר יהיה לעשות אותו בדיקה שלילית ולהציגה מדי 72 שעות. ככל שלא תתאפשר בדיקה כזו, אנו ממליצים למעסיקים ולעובדים ומאפשרים להעביר עובדים למקום מרוחק מלקוחות, ובמקרים חריגים לעבור מהבית או לנייד אותו למקום אחר. אנו נמנעים מחקיקה ומפסיקה של בית משפט, אנו לא רוצים להגיע לשם".

מכון כושר שנפתח ביום ראשון (צילום: אבשלום ששוני)
מכון כושר שנפתח ביום ראשון (צילום: אבשלום ששוני)

עד כמה ההבנות בפועל יושמו? המעסיקים לא ינצלו אותן לרעה?
"ממש לא, אנו בשיח מאוד חיובי עם המעסיקים, בלמנו ניסיונות לפגוע בעובדים. אני לא יכול להחליף את המדינה, אלא לעשות סדר בוואקום הזה. אנו מנסים להיכנס לנעליים שהיו פרוצות לחלוטין, זו התחלה של סדר בעולם החיסונים. צריך להבין שלכנסת יש חקיקות די פופוליסטיות ואני נגד לכפות על אנשים להתחסן".

על העובדים שמעדיפים להישאר בחל"ת הוסיף בר דוד: "צריך את העובדים בחזרה, אך רבים לא רוצים לחזור וזה דבר שצריך לטפל בו מיידית. אני חושב שעובד שנמצא בחל"ת, ואם המעסיק קורא לו לשוב לעבודה והוא לא מתייצב, צריך להפסיק לו את החל"ת. אם לא ניתן פיתרון, נמשיך לראות את המספר הגדול של המובטלים וזה מספר שישראל לא יכולה להיות בו".