עמיגור, חברת הדיור הציבורי של הסוכנות היהודית סיימה השבוע מבצע למתן חיסון שלישי לקורונה בעשרות בתי גיל הזהב שלה הפרוסים בכל הארץ, בהתאם להחלטת משרד הבריאות לחסן במנה שלישית בני 60 ומעלה. במהלך המבצע בשבוע האחרון ביקרו בבית גיל הזהב בבת ים יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל יחד עם ראש העיר צביקה ברוט ונפגשו עם דיירים, אנשי הצוות של עמיגור וצוותי מד"א.

מבצע החיסונים הסתיים בתוך כשבוע, זמן שיא, והתבצע על ידי צוותים רפואיים של מד"א. במהלך המבצע נרשמה היענות גבוהה מאוד חוסנו אלפי דיירים, זאת לאחר שהאזרחים הוותיקים שסבלו בשנה וחצי האחרונות מריחוק חברתי וניתוק מהמשפחה בעקבות המגבלות של משבר הקורונה הבינו כי החיסון השלישי יאפשר להם לחזור לשגרת החיים הרגילה שלה ולשמור על בריאותם.

בין המתחסנים בקרב דיירי בתי גיל הזהב בבת ים גם בני הזוג, מיכאל וזינאידה מוגילבסקי, ניצולי שואה שעלו יחד עם משפחתם מאוקראינה בשנת 1991 וחיים בשנים האחרונות בבית גיל הזהב של עמיגור  אמרו בעת החיסון "אנו שמחים מאוד שעמיגור מחסנת בבית גיל הזהב, מה שחוסך מאיתנו את הצורך לצאת החוצה ולהסתכן בחשיפה לנגיף ומאפשר לשמור על חיי חברה ולפגוש את המשפחה והחברים".

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, אמר: ״בתפילות הימים הנוראים נאמר ״אל תשליכיני לעת זקנה, בכלות כוחי אל תעזבני״. זו השליחות שמנחה אותנו ואת עובדי עמיגור לאורך כל השנה, וביתר שאת בזמן הזה. בשם הסוכנות היהודית אני מבקש להודות להנהלה ועובדי עמיגור, למד״א למשרד השיכון, למשרד העלייה והקליטה ולמשרד הבריאות, שאפשרו לנו להוציא אל הפועל מהלך מציל חיים, במיוחד עבור אוכלוסייה זו, שהיא בסיכון גבוה. מפה אני קורא לכל מי שצריך להתחסן שיצא להתחסן בהקדם, זה מציל חיים, כפשוטו".

"מבקש להודות לקרן היסוד, לפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ולקהילות היהודיות בעולם על תרומתם המרגשת כל השנה לקשישים, מחמם את הלב לראות את הערבות ההדדית שבתוך העם היהודי – בישראל ובתפוצות, שיכולה גם למשבר הקורונה המורכב שאנו מתמודדים עימו. למרות הקורונה, אלפי דיירי גיל הזהב יוכלו לפתוח את השנה החדשה בחיוך, אפילו שהוא מתחת למסיכה, ולהמשיך אותה בבריאותה טובה".

צביקה ברוט ויעקב חגואל בבית גיל הזהב של עמיגור בבת ים (צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)
צביקה ברוט ויעקב חגואל בבית גיל הזהב של עמיגור בבת ים (צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)

ראש העיר בת ים, צביקה ברוט אמר כי ״המטרה החשובה ביותר שלנו היא שמירת חיים, והחיסונים הם האמצעי שלנו. אנו עושים הכל בכדי לתת מענה מהיר ונוח לכל מי שמעוניין להתחסן בחיסון השלישי. כמו שעשינו בגלים הקודמים משל״ט הקורונה העירוני עובד ללא הפסקה בכדי להוריד את רמת התחלואה בעיר על ידי צעדים עצמאיים. החיסון הוא הדרך שלנו לחזור לשגרה״.

אריה אביר, יו"ר עמיגור: "מבצע החיסונים הארצי בעמיגור, יאפשר לאלפי הדיירים בבתי גיל הזהב שלנו להמשיך ולשמור על אורח החיים הרגיל שלהם ללא חשש. במהלך השנה האחרונה, נערכנו בהתאם לכללי הריחוק החברתי, תוך הקפדה מקסימלית על הנהלים, כדי להגן על חיי הדיירים ולמנוע התפרצות קורונה בבתים, ואנו ממשיכים בכך במתן החיסון השלישי.  יש לזכור שהקשישים מושפעים לא רק מהסיכון הבריאותי אלא גם מהשפעות הבידוד ולכן יזמנו מגוון פעילויות כדי לסייע ולהפיג את הבדידות בשנה האחרונה. אנו מקווים כי מבצע החיסונים יאפשר לנו לשמור על הפתיחות למען רווחת הדיירים ומשפחותיהם".

עמיגור מנהלת 56 בתי גיל זהב במסגרת הדיור הציבורי לקשישים, בהם מתגוררים כ-7,000 דיירים  אשר גילם הממוצע יותר מ-80, רבים מביניהם הם ניצולי שואה. מתחילת מגיפת הקורונה ועד פתיחת המשק באופן גורף בחודשים האחרונים, הקפידו הדיירים המבוגרים והעובדים על "שגרת קורונה" מתמשכת, בהתאם לנהלי משרד הבריאות ותכנית מגן "אבות ואימהות" שנועדה למנוע  חשיפה של דיירים והתפרצות קורונה בתוך בתי גיל הזהב, בקרב אוכלוסיית הקשישים בסיכון.