בעקבות העלייה בתחלואה של האוכלוסייה המבוגרת, משרד הרווחה יפעיל מחדש את תוכנית "מגן הזהב" לאוכלוסייה הוותיקה, שהפעיל במהלך גלי התחלואה הקודמים. 

לצורך הפעלת התוכנית הורה שר הרווחה מאיר כהן על הקצאה של 20 מיליון שקל למחלקות לשירותים החברתיים ברשויות המקומיות לאספקת אמצעי מיגון, סיוע במזון, מכשירי חשמל ומוצרים חיוניים אחרים. כמו כן, ישמש התקציב להפעלת מערך מתנדבים לצורך יצירת קשר אישי עם אזרחים ותיקים במצבי בדידות, והקמת 50 מועדונים חדשים ו־20 "קהילות תומכות" חדשות - תוכנית שבמסגרתה ממונה אב בית קהילתי אשר נמצא בקשר יומיומי עם מבוגרים בשכונת המגורים.

במקביל במשרד החלו בנקיטת פעולות למניעת הדבקה ולריכוך תחושת הבדידות המלווה את הניסיון להתגונן מפני הידבקות בנגיף. לאחר שבשבוע שעבר החל מבצע החיסונים השלישי לאוכלוסייה המבוגרת בבתי הדיור המוגן ובבתי האבות שתחת פיקוח משרד הרווחה, החל השבוע מבצע דיגומים באתרים אלו. צוותי הפיקוח והבקרה של המשרד הונחו להגביר את הפיקוח ולוודא שבתים שבהם קיימת התפרצות הדיירים זוכים לליווי והדרכה ולטיפול בטוח.

כמו כן, המשרד יחל במבצע דיגומים למניעת הדבקה בכל 167 מרכזי היום הפזורים בארץ, ובקרוב ניתן יהיה לקבל את החיסון השלישי גם בהם.