משרד הבריאות פרסם הבוקר (ראשון) את סיכום הדיון של הצוות לטיפול במגיפות. כזכור, תמלילי הדיון עצמם נותרו חסויים וזאת מחשש לפגיעה במומחים שהביעו דעתם בדיון.

בסיכום נכתב כי "חברי הועדות מודעים לחשיבות הגבוהה ולעניין הציבורי הרב בהמלצה שתתגבש. דיוני הועדות מתקיימים בלב פתוח ובנפש חפצה. ההחלטה היא מקצועית ומבוססת על נימוקים שיש להם בסיס מדעי או ניסיון מצטבר. הועדות לא דנות בסוגיות מטא-אפידמיות (חינוך, תרבות, ניהול אוכלוסייה כולל תווים ירוקים וכד'), שכן אין לחברי הועדות יתרון על גופים אחרים ויש כאלו שזו מומחיותם וגם אחריותם".

עוד הודגש בסיכום הדיון כי "לדעת רוב חברי הועדות מהנתונים שהוצגו על ידי חברת פייזר, בריאות הציבור ואיגוד רופאי הילדים, החיסון של חברת פייזר הינו בעל פרופיל בטיחות טוב: מרבית תופעות הלוואי של החיסון הנן קלות וחולפות תוך פרק זמן קצר. מיעוט חברי הוועדות ציין שלדעתם לחיסון שיעור ריאקטוגניות גדול יחסית לחיסונים אחרים (חום, כאבי שרירים, חולשה כללית, תופעות באתר ההזרקה וכדומה), ולאור היקף הילדים שעתידים להתחסן יש סבירות להיקף משמעותי של תופעות לוואי בעקבות החיסון".

בנוגע לדלקת שריר הלב, ההערכה הינה כי שכיחות הופעת מיוקרדיטיס שנצפתה במחוסנים בגילאי 15-12 תהיה דומה או פחותה בגילאי 11-5 גם בשל הרושם לירידה בשיעור עם הגיל החל מ-16, וגם בשל המינון המופחת. לעניין זה חשוב לציין כי 95% ממקרי המיוקרדיטיס בעקבות החיסון הנם בעלי מופע קליני קל וחולף ונדירים המקרים של מיוקרדיטיס קשה בסמיכות לחיסון.

בתום הדיון נערכה הצבעה בקרב חברי הועדות. 67 המליצו לחסן את הילדים בני 5-11 ואילו 6 בלבד טענו כי מספיק לאפשר. בנוגע למועד תחילת המבצע, 8 בלבד טענו כי יש להמתין איתו, לעומת 64 שטענו שיש להתחילו ללא דחיה. בנוגע לאישור החיסון עצמו – 73 היו בעד לעומת 2 מתנגדים בלבד.