ועדת החוקה, חוק ומשפט, בראשות חבר הכנסת גלעד קריב, התכנסה הבוקר (שני) לדיון בהצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. זאת, לאחר שהצעת החוק פוצלה, כך שתוקף החוק הקיים הוארך עד ה-31 בינואר 2022.

ח"כ גלעד קריב (העבודה) פתח את הדיון הראשון להכנת חוק הקורונה החדש: "נגיף האומיקרון מזכיר לנו שהמגיפה עדיין כאן ושגם בעתיד אנחנו צפויים לעמוד בפני תרחישים כאלו ואחרים. יש לאפשר לממשלה ארגז כלים להגנה על בריאות הציבור מצד שני הקורונה אינה אירוע קצר מועד וכמו שאנחנו עסוקים בממשלה הזו להבטיח שגרה משקית, עלינו להבטיח את השגרה המשטרית הדמוקרטית וחיים לצד הקורונה אינם רק הכרזה כלכלית אלא בראש ובראשונה הכרזה משטרית דמוקרטית".

"ככל שהקורונה הופכת למציאות החיים שלנו עלינו לעמוד על המנגנונים הדמוקרטים הבסיסיים הקשורים בהגנה על זכויות הפרט, ואלו הדברים שנעמיד לנגד עינינו - מצד אחד לשמר ארגז כלים אפקטיבי ומצד שני נבנה ארגז כלים שמתאים לשגרה מתמשכת בצד הקורונה ולא התמודדות ראשונית ודחופה עם מצב החירום שהתרגש עלינו", הוסיף. 

בהתייחסו לדרישתו לפיצוי מידי לענף התיירות שב ואמר: "הממשלה נערכה כראוי לנגיף האומיקרון אבל היה צריך להיערך גם לסיוע ממשלתי ממוקד ותחום בזמן לענף בתיירות בדגש על העסקים הקטנים. אני בדין ודברים עם השרים, ואומר שנכניס את הדבר לשיקולים שלנו כשנתבקש לאשר הגבלות. אני קורא לממשלה להאיץ את הטיפול בנושא. אני יוצא מנקודת הנחה שתהיה התקדמות במתווה הממשלתי ואם לא תהיה, דיונים שנקבעו כאן בוועדה הנוגעים למשרדים שונים יידחו".

כזכור, בחודש שעבר שר הבריאות ויו"ר ועדת החוקה סיכמו בתיאום עם לשכת רה"מ על הארכת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף קורונה בכחודשיים נוספים. ההארכה תתבצע לבקשת יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב, על מנת לערוך תיקונים בשורה של עניינים המוסדרים במסגרת החוק, על בסיס הניסיון שנצבר בהפעלתו מיום חקיקתו ועד היום.