על רקע התפרצות האומיקרון בישראל, במרכז הרפואי שיבא תל השומר יצא אתמול לדרך מחקר ראשון מסוגו בעולם, שבמסגרתו יינתן חיסון רביעי במטרה לבחון את יעילות המנה הרביעית נגד נגיף הקורונה. המחקר מבוסס על סרולוגיה וחיסוניות של קבוצת הנבדקים הגדולה בעולם, המונה כ־6,000 אנשים.

במחקר החיסון הרביעי משתתפים 150 אנשי צוות רפואי משיבא אשר קיבלו את המנה השלישית עד 20 באוגוסט 2021 ותוצאת הסרולוגיה שלהם היא מתחת ל־700. הניסוי, שנערך בשיתוף משרד הבריאות, אושר על ידי ועדת הלסינקי – הוועדה העליונה לניסויים בבני אדם.

את המחקר מובילה מטעם שיבא פרופ' גילי רגב־יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים. פרופ' רגב־יוחאי מספרת: "במחקר נבחן מהי השפעת החיסון הרביעי על רמות הנוגדנים ועל מניעת תחלואה ונבדוק את הבטיחות. המחקר צפוי לשפוך אור על התועלת הנוספת שיש במתן מנה רביעית, ונבין האם ולמי כדאי לתת את המנה הרביעית. המחקר הזה, ומחקרים קודמים שהוביל המרכז הרפואי שיבא, מאפשרים לחקור סוגיות העולות תוך כדי ניהול המאבק במגיפה ולשמש את מקבלי ההחלטות בקביעת מדיניות הבריאות בישראל ובעולם".

אתמול חוסנו בשיבא 80 אנשי צוות, והשאר יחוסנו בהמשך השבוע. מי שהייתה לאישה הראשונה שחוסנה בתל השומר במנה הרביעית היא האחות אורנה רחמינוב. "אני מאמינה במערכת הבריאות. עשרות מומחים מצדיקים את החיסון הרביעי. ההיסטוריה הרפואית של השנתיים האחרונות מוכיחה שהחיסון הוא מה שימנע תחלואה ויוביל לבריאות", אמרה.