כאוס בדיקות הקורונה נמשך: תורים ארוכים ועומסים כבדים נרשמו גם היום (ראשון) במתחמי הבדיקות לקורונה ברחבי הארץ בעקבות הביקוש הרב. אזרחים רבים דיווחו כי הם עומדים שעות ארוכות בתורים במתחמים השונים והמשטרה דיווחה על עומסי תנועה כבדים שנוצרו בסמוך להם.

עומסים כבדים נרשמו בין היתר במתחמי הבדיקות בתל אביב, ירושלים, הרצליה, חיפה, בת ים, כרמיאל וערים נוספות. המשטרה ביקשה מציבור הנהגים שאינו מגיע לבדיקות במתחמים לעשות שימוש בדרכים חלופיות ולהיעזר באפליקציות ניווט.

תורי ענק לבדיקות קורונה במתחם פתח תקווה (צילום: אבשלום ששוני)
תורי ענק לבדיקות קורונה במתחם פתח תקווה (צילום: אבשלום ששוני)

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום בישיבת הממשלה לבעיה החריגה שנוצרה ואמר כי "עקב עומס חריג, נצטרך לעשות שינויים היום בבדיקות, שאזרחים לא יעמדו שעות בתור".

הפרופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע אף הזהיר הבוקר בגל"צ מפני מחסור בבדיקות וקריסת המערך כולו: "אנחנו עומדים בפני התפשטות האומיקרון. החל מאיזשהו שלב, 20,000 או 30,000 מאומתים ביום, נהיה עיוורים למספרים כי אין לנו מספיק בדיקות. מערך הבדיקות כבר עכשיו קורס".

בין המתחמים בהם נרשם עומס כבד: מתחם הבדיקות בבית אריאלה בתל אביב, מתחם הבדיקות בספורטק בהרצליה, מתחם הבדיקות ברחוב הקוממיות בבת ים, מתחם הבדיקות בטיילת ארמון הנציב בירושלים.

גם חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) התייחס הבוקר לבעיה המחריפה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "המצב עם התורים האינסופיים לבדיקות ה-PCR לא יכול להימשך. זה לא נכון ולא סביר. אם המדינה לא יכולה להבטיח זמינות בדיקות הגיונית לכמות כה גדולה של הנבדקים (והיא לא) - אין סיבה לאמלל אותם בהמתנות של שעות ארוכות. וגם לא ניתן באמת לבצע חקירות אפידמיולוגית מועילות".

הוא הוסיף: "הפתרון הוא יש למקד את הבדיקות באוכלוסיות הסיכון ובחולים עם תסמינים מובהקים. כל השאר יכולים לבצע בדיקות אנטיגן ביתיות. חוסך זמן, חוסך כסף, עומד במסגרת מדיניות ניהול הסיכונים. אציע את זה לחברי וועדת החוקה. ובבקשה - תתחסנו".

לצד זאת, אישר משרד הבריאות ביום חמישי האחרון מתווה חדש המאפשר למחוסן שנחשף לחולה אומיקרון לערוך בדיקת אנטיגן בחינם במקום בדיקת PCR. עשרות נקודות בידוק נפרסו ברחבי הארץ, בהן יוכל הציבור להיבדק באמצעות סריקת הברקוד שנמצא בתחנת הבדיקה ומילוי פרטים. לאחר רבע שעה תתקבל התוצאה, שבמידה ותהיה שלילית תעניק תו ירוק.