עלייה משמעותית במספר החולים שמצבם קשה: משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי ביממה האחרונה אובחנו 54,135 כחיוביים לנגיף הקורונה, כאשר מספר החולים שמצבם קשה עלה ל-732. בתוך כך, מקדם ההדבקה עומד על 1.3 ואחוז הנבדקים החיוביים עומד על 20.61%.

בנט על ההחלטה לקצר את תקופת הבידוד לחולי קורונה

מוקדם יותר הערב, חוקרי האוניברסיטה העברית פרסמו הערב (שבת) את התחזית המעודכנת לגל האומיקרון, לפיה, אנו ניצבים לקראת השבועיים הקשים ביותר בבתי החולים. שכן בימים הקרובים, אנו צפויים לעבור את ה-200 חולים קשה ליום

כמו כן, במהלך עשרת הימים הקרובים, אנו צפויים לאשפוזם של בין 900 ל-1,500 חולים במצב קשה, וההתייצבות צפויה רק בתחילת חודש פברואר. אך בהתאם לתצפיות בלונדון וניו יורק, קיים סיכוי מופחת בהתדרדרות חולים קשה להנשמה. קצב ההדבקה בשבוע הקרוב צפוי להיות גבוה, ומספר המאומתים ימשיך להיות קרוב ל-100 אלף נדבקים ליום. 

על פי התחזית, הירידה המשמעותית בנדבקים תתרחש ככל הנראה רק בשבוע הראשון של פברואר ומקורה יהיה במספר הנדבקים הרב עד כה, כלומר בהתפתחות של חסינות האוכלוסייה עקב הדבקה, בתנאים הנוכחיים.

עם זאת, נטען כי השינוי המהותי באופן ההתנהלות הניכר בשבועיים האחרונים, עלול להוביל לעיכוב בירידת גל האומיקרון, ולהתמשכות גל ההדבקה והעומס בבתי החולים. מכיוון שלהערכת החוקרים אין בשלב זה שיקוף אמין של מצב ההדבקה, התמשכות או חידוש של ההתפרצות יתגלה רק בשלב העלייה באשפוזים.

בדיקות קורונה לילדים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בדיקות קורונה לילדים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)


מוקדם יותר היום, פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן צייץ בעמוד הטוויטר שלו כי הוא מעריך שהירידה במספר המאומתים ליום תחל כבר בשבוע הקרוב, אך הזהיר כי הסיכויים להידבק עדיין גבוהים. 

"חזינו 650-850 קשים בביה״ח - הבוקר 664, חזינו 40-50 אלף מאומתים ליום - היו 63 אלף בממוצע ליום. מעריך שאנחנו בשיא התחלואה או כמה ימים ממנה ושבשבוע הקרוב תחל ירידה. התחלואה הקשה בעיכוב ולכן צפויה עוד עליה. מזכיר שעכשיו בשיא הסיכוי להידבק הגבוה ביותר מתחילת המגפה", כך כתב.