שיאי התחלואה ממשיכים לשבור שיאים בעקבות התפשטות זן האומיקרון שפוגע גם ברצף הלימודי במערכת החינוך. לאחר התייעצות שקיימו במשרד הבריאות, הוחלט כי החל ממחר יבוטלו בידודי התלמידים. על רקע ההחלטה, איריס דורון, מנהלת תיכון בנס ציונה, שוחחה עם ענת דוידוב ב-103FM ושיתפה על המצב בבית ספרה.

בפתח השיחה סיפרה: "150 מורים, כלומר 10% מכלל מחדר המורים, מאומתים. בכל יום יש לנו תלמידים מאומתים או בסיכון, עם מחלות רקע של המשפחה, שלא מגיעים מפני שהם חוששים. זה אתגר מורכב לנהל בית ספר בימים אלה. מורים בודדים משלבים בין הלמידה הפרונטלית ללמידה מרחוק, כי נזקקות מיומנויות שונות על מנת לעשות זאת. הבקשה שלי לכל מורה היא ליצור קשר עם התלמידים המאומתים בשעות הפרטניות ולהשלים את החומר".

"המתווה הנוכחי נותן אמון בתלמיד ובהוריו, כך שכל תלמיד חולה נשאר בביתו, כי גם המורים חוששים על בריאותם. יחד עם זאת, אנחנו מצליחים ליצור אי של שפיות - הרי אנחנו לא אחראים על הווירוס, אנחנו אחראים רק על ההתמודדות. לכן, אני חושבת שנכון מאוד לשמור על השפיות בבית הספר. הלמידה הזאת פנים אל פנים והניסיונות לשמר את השגרה, הם גם משמרים את החוסן הרגשי והחברתי של התלמידים", הוסיפה.

לאחר מכן, התייחסה למתוווה הבידודים החדש: "אני רוצה להשאיר לאנשי המקצוע את התחום שלהם. אני תומכת בעמדה של משרד החינוך שהדבר הנכון ביותר הוא לשמור על היציבות הרגשית של תלמידי ישראל ולהביא אותם לבתי הספר כדי שילמדו. יש נזק גדול שנגרם מהלמידה מרחוק, כמו ההשמנה וההתמכרויות למסכים - אנחנו מטפלים בהם עכשיו".

"זו המציאות שלנו כרגע. אין סיבה שילד בריא, ללא תסמינים, ישב בבידוד ויורחק מהמערכת. חבל לנתק אותו מהחברים, צריך למצוא את האיזון הנכון עם הבריאות הנפשית של הילדים. ברור לכולנו שהלמידה היא לא רציפה, אנחנו לא מספיקים את החומר הלימודי לקראת הבגרויות", סיכמה.