מליאת הכנסת אישרה הצעה לסדר היום שהגישה ח"כ אתי עטיה (הליכוד) בנושא הקשיים שחווים הורים לילדים עם מוגבלויות בבדיקות הקורונה. הדיון ייערך בוועדת הבריאות של הכנסת תחת הכותרת "עוול מתמשך בבדיקות הקורונה לילדים עם מוגבלויות", בעקבות הדיווח ב"מעריב" ב־20 בינואר על הבעיה.

הוועדה תדון בבעיית הנגשת התורים לכלל בעלי מוגבלויות, שלה ניתן מענה חלקי בתקנות שהעבירה ועדת הרווחה של הכנסת ב־24 בינואר ופטרה את חלקם מהמתנה בתור, אולם עדיין משפחות לילדים עם מוגבלויות לא מוצאות פתרון להפוך את בדיקות הקורונה לידידותיות יותר עבור ילדיהן.

בדברי ההסבר להצעה אמרה עטיה: "יש קבוצה לא קטנה באוכלוסייה של ילדים ונערים בעלי מוגבלויות פיזיות, שנאלצים יחד עם מלוויהם להתמודד עם קושי כמעט בלתי נסבל מאחר שהם לא זוכים לנגישות ולהעדפה מתקנת בבדיקות. 

"אני פונה לשר הבריאות ולכל הנוגעים בדבר להקצות מה שנדרש כדי שאנשים, ובפרט ילדים עם מוגבלויות, יתקבלו בכל המתחמים, ובכך למנוע מצב שהם לא נבדקים בגלל היעדר נגישות".

בתשובת הממשלה לדבריה נמסר בדיון: "מערכת הבריאות ערה למצב התורים העמוסים לבדיקות הקורונה, והגורמים המקצועיים בוחנים את הסוגיה ושוקלים כיצד להנגיש את השירות לאנשים עם מוגבלויות ולהיערך לוגיסטית בצורה מיטבית יותר. בנוסף יפורסם קול קורא להפעלת עמדות דיגום שבהן הספקים יצטרכו להציג כתנאי סף יכולות הנגשה מוכחות לאנשים עם מוגבלות ולאפשר לכל מי שצריך להיבדק לעשות זאת בקלות ובנוחות".