עולים שלב במאבק במגיפת הקורונה: פייזר וביונטק נערכות להגיש למנהל המזון והתרופות (FDA) את הבקשה למתן אישור חירום לחיסונים שלהן עבור ילדים עד גיל חמש, והסוכנות הפדרלית עשויה לאשר את התוכנית כבר בסוף החודש הנוכחי.

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי שתי החברות יבקשו לאשר שתי מנות של החיסון עבור ילדים בני שישה חודשים עד חמש שנים. בדצמבר הן הודיעו כי הניסויים עם שתי מנות לא סיפקו הגנה מספקת ועל כן הן החלו לבדוק גם מתן מנה שלישית לילדים הקטנים.

למרות זאת, אנשי ה־FDA הם שהפצירו בפייזר ובביונטק להגיש את הבקשה  בנוגע לשתי מנות בהקדם, וזאת כדי שיוכלו לבחון את המידע ולפתוח את החיסונים גם לקבוצת הגיל הצעירה ביותר, נוכח התחלואה בגל האומיקרון."אנחנו יודעים ששתי מנות לא מספיקות ואנחנו מבינים את זה", אמר גורם המודע לפרטים.

"הרעיון הוא שנמשיך הלאה ונתחיל לבחון שתי מנות. זה יאפשר להתחיל לחסן ילדים חודשים מוקדם יותר לעומת האפשרות השנייה, הטובה פחות, ולפיה לא נעשה כלום עד שיגיע המידע על המנה השלישית".

בתוך כך, בארגון הבריאות העולמי הרגיעו אתמול לגבי האיום מצד זן המשנה של האומיקרון שזוהה כמדבק יותר. לפי המידע שפרסמה הסוכנות, אין ראיות לכך שזן BA.2, שכבר זוהה בעשרות מדינות, גורם למחלה קשה יותר, והחיסונים יעילים נגדו.


בעניין נוסף, דנמרק הפכה אתמול למדינה הראשונה באיחוד האירופי שמסירה את כל המגבלות, כולל חובת עטיית מסיכות והצגת התו הירוק ופתיחת מועדוני לילה, וזאת אף שהתחלואה עדיין גבוהה מאד עם יותר מ־40 אלף מקרים ביממה. "אני לא מעיזה להגיד שזה 'שלום ולא להתראות' למגבלות", אמרה ראש הממשלה, מטה פרדריקסן, "אנחנו לא יודעים מה יקרה בסתיו. ייתכן שיהיה זן חדש".