קמפיין הטרום השקה בו החל עיתונאי חדשות 12 עמית סגל בטוויטר לקידום ספרו החדש "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית" הביא למעלה מעשרת אלפים איש לרכוש אותו תוך יומיים בלבד - כך מעריכים גורמים בענף הוצאות הספרים ששוחחו עם וואלה ברנז'ה. יצוין כי מספרי מכירות הספרים, בוודאי אלו בהוצאות העצמיות, הם אחד הסודות הכמוסים בענף.

כזכור, ביום ראשון השבוע סגל פרסם בטוויטר הודעה מיסתורית בה כתב כי "מחר ב-11:00 בבוקר אפרסם כאן הודעה חשובה. מוזמנים לעקוב". ההודעה הובילה לשלל ספקולציות, בטוויטר ובכלל. רק מאוחר יותר, ניצל סגל את מנוף השמועות שיזם, והודיע על תחילת שיווק ספרו החדש.

ספרו של סגל מכר עד כה כ-10,000 עותקים - סכום שיא ב-48 שעות.  לשם השוואה, ספרו של בן כספית "נתניהו: ביוגרפיה", שיצא לאור ב-2018 ושווק גם במהדורת דפוס ברשתות, מכר עד כה סך הכל 70,000 עותקים - מספר נאה כשלעצמו. לשם השוואה נוספת, דווקא מז'אנר אחר, רב המכר שהוציאה הסופרת הפופולרית עינת נתן ב-2018 "חיימשלי" העוסק בהדרכת הורים, מכר סך הכל כ-50,000 ספרים.

הבחירה של סגל לשווק את ספרו הראשון רק באופן מקוון, מבלי להיעזר ברשתות ההפצה הגדולות (חנויות הספרים, בראשן סטימצקי וצומת ספרים) איננה מקרית, ונעשית כדי לחסוך את העמלות שהן גובות, המותירות את הסופרים עם סכום שלעיתים מגיע לשקלים בודדים עבור כל ספר שנמכר. ספרו של סגל מוצע למכירה באתר שהקים בעלות של 99 שקלים, כשהמכירה המוקדמת נמשכת עד מוצאי שבת ה-10 ביולי.

מי שנתן את האות לאופי המכירה הזה בישראל היה חנוך דאום, שאת הספר "החיים הם תקופה קשה" שהוציא לפני שנה מכר כך, והגיע ע"פ ההערכות אף הוא למספר דומה של עותקים כמו כספית - באמצעות שליח בלבד.