בימים בהם הטכנולוגיה משתלטת על כל חלקה טובה, הפרטיות היא כבר מזמן אינו דבר של מה בכך, והמחקר הבא ששייך לחוקרים ישראלים מאוניברסיטת בן גוריון שבנגב, ופורסם אתמול במגזין הטכנולוגיה wired, יגרום לכם להבין עד כמה אתם חשופים. לא צריך להיות פרנואיד בשביל לדעת שהטכנולוגיה שמאפשרת לצותת לנו בכל רגע נתון, כבר קיימת. יש אנשים שמנסים לברוח מהמציאות על ידי שימוש בטלפונים ישנים, הסתרת מצלמות רשת, וטריקים נוספים, אך בלב המחקר עומד גילוי מרעיש – גם האוזניות הפשוטות ביותר המשמשות אותנו להאזנה של מוזיקה, יכולות להפוך בקלות למיקרופון שמצותת לנו.


מדובר בפרצה שקיימת בתוכנה המנהלת את הקול שבוקע מתוך האוזניות שלנו, ובמקום להוציא קול היא הופכת את האוזניות למכשיר שקולט קול – כלומר מיקרופון.

המשמעות היא שהאקרים עשויים להשתלט לכם על הטלפון הסלולארי או על המחשב ולצותת לכם בכל רגע נתון, בהנחה והאוזניות מחוברות לספק האנרגיה. פרטיות? לא במאה העשרים ואחת.

בילי ג'ואל מתנצל

ועכשיו – כדי להרגיע את הפאניקה, נחזור שבועיים אחורה לתקרית הלא נעימה שחווה הזמר ברוס ספרינגסטין שנתקע עם האופנוע שלו בדרך, כאשר חזר מאירוע שהתקיים מאוחר בלילה.

סוף טוב הכל טוב, חבורת רוכבים שעברה באיזור הקפיצה אותו טרמפ וגם הזמינה אותו לדרינק, אך כעת מתברר כי האשם באירוע הוא לא אחר מאשר הזמר בילי ג'ואל.

במהלך הופעה שהתקיימה השבוע בניו יורק חשף ג'ואל בפני הקהל כי הוא זה שבנה את האופנוע עליו נסע ספרינגסטין. מסתבר כי ג'ואל הוא חובב אופנועים, ומחזיק ברשותו מעל 60 אופנועי וינטאג'. ג'ואל ניגן במהלך ההופעה את Born to Run - אחד הלהיטים הגדולים של ספרינגסטין ולאחריו סיפר כי כשראה את המקרה בחדשות התקשר מיד להתנצל, ספרינגסטין בוס אמיתי, ענה כמובן - "No worries".