שוביניזם ואלימות או סאטירה חריפה? הזמר דודו פארוק פרץ לתודעה בשנה האחרונה עם שלל שירים פרודיים-גזעניים שהפכו אותו לאחד השמות הכי מדוברים בסצנה המקומית. פארוק הוא למעשה דמות שיצר אורי קומאי, מפקד בתותחנים, שהחליט לקחת את "שפת השכונה של הערסים" ולהפוך אותה למוזיקה, אך התכנים הבוטים של שיריו הצליחו לעורר ביקורת חריפה בגלל שורות כמו "יושב על הטיל וטס לה בתחת".



במוצאי שבת הקרובה פארוק עומד להופיע בפסטיבל "בום בוקס 5" בחדרה עם להיטים שצברו מיליוני צפיות, בהם: "דוד המלך" (ערק ערק ערק), "אחותך" (עם נורוז), "יום הרווקות", "מלך העריות" (מרים אותך כמו סימבה), "כולם על הזין" ו"יחסים של המין". 





הבוקר, יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, פנתה לראש עיריית חדרה ולשרת התרבות והספורט מירי רגב, לבטל את הופעתו בעיר. במכתבה כתבה אשרת: "אני קוראת לך לבטל את הופעתו במסגרת הפסטיבל בו ישתתפו בני נוער רבים וייחשפו לתכנים הבוטים והפוגעניים של שיריו. לא יעלה על הדעת שבחסות העירייה ובמימון כספי תושביה, תתקיים הופעה של אומן המבזה נשים ומפיץ מסרים אלימים מינית, פוגעניים ושוביניסטיים".



"אני קוראת לך לא לתת יד להופעה מבישה ומבזה שכזו", הוסיפה אשרת. "אשר עושה מניפולציות על בני הנוער ועלולה לקבע תפיסת מציאות מעוותת לגבי תפקיד האישה וגופה ואף להוביל לניצול ולפגיעה בנערות ובנשים".



מעיריית חדרה נמסר: "פסטיבל בום בוקס מתקיים מדי שנה. לקראת כול אירוע מתקיימים סקרים וקבוצות מיקוד בהתייעצות עם אנשי הגרוב והיפ הופ המובילים בישראל. על פי הממצאים מגובש ליין אפ ייחודי המותאם לטעמם של חובבי הגרוב במדינת ישראל. ההפקה מכבדת ומשמרת את חופש הביטוי של כול אמן ואמן בישראל. לקראת האירוע ביקשנו את ההפקה לקיים שיחה עם האמן, מאחר והאירוע פונה גם לבני נוער ועליו להתנהל באופן ראוי ומכבד. נדרוש מהאמן להימנע מעשיית שימוש בשפה שאינה ראויה ונקפיד על הנושא באופן גורף. ראוי לציין שבפסטיבל בום בוקס מופיעים 23 אמנים לאורך 10 שעות, והזמר הנ"ל משובץ לפנות בוקר למופע קצר. עוד יצוין כי האמן כבר הופיע על במות ציבוריות ופסטיבלים נוספים ברחבי הארץ, ללא תקריות חריגות".