"הגאות והשפל", נטפליקס

אם להסתמך על מדריכי תיירים, האיים האזוריים השוכנים בלב האוקיינוס האטלנטי הם פינת גן עדן שחובה לבקר בהם. אם ללמוד מהסדרה “הגאות והשפל", האיים האזוריים הם חור שומם, עני וחסר הזדמנויות כלכליות, שלא קורה בו דבר, ומשאת נפשם של תושבי תשעת האיים היא להסתלק מהם במהירות רבה ככל שניתן ולהגיע, כמובן, לאמריקה.

בסדרה, טונה של קוקאין שנופלת מספינת מבריחים נסחפת יום אחד לחופי אחד האיים ומציתה מרוץ אחר השלל. כל תושבי האי דוהרים לאסוף להם חבילה, וביניהם ארבעת גיבורי הסדרה - שלושה צעירים וצעירה אחת - המצליחים להניח יד על ערימה נכבדת של הסם. תוכניתם היא למכור את הסם ובעזרת הכסף שישיגו להפליג, כמובן, לאמריקה.

התאווה להסתלק מהאיים בוטה עד כדי תיעוב למקום הולדתם ומהווה מרכיב מרכזי בכוחות המניעים את ארבעת הצעירים. עד שיצליחו להגשים את חלומם, הם נאלצים להילחם באנשי מאפיה, בעליהם המקוריים של הסמים, כשהם חמושים בחוכמתם בלבד, וברצונם העז המבוטא שוב ושוב - רק להסתלק מהאזוריים.

הסדרה “הגאות והשפל" נחלה הצלחה רבה בנטפליקס. בפורטוגל הגיעה למקום הראשון ברשימת עשרת הסרטים והסדרות הנצפות ביותר, והייתה חלק מעשרת הנצפות ביותר ב־15 מדינות, כמו קרואטיה, יוון, ג'מייקה, פולין, קניה ואורוגוואי.

כמו כן הייתה הסדרה אחד מעשרת הפרויקטים הזוכים בתחרות שקידמה פלטפורמת נטפליקס עבור תסריטאים, שהושקה בשנת 2020, שמטרתה לתמוך בייצור אורקולי פורטוגזי.

לראות או לוותר: סדרה אטית, לעתים עד כדי תמיהה, יכולה להסתיים בפרק האחרון וגם שלושה פרקים לפני כן. לוותר.