אלדד קובלנץ, לשעבר מנכ"ל התאגיד, שוחח היום (שלישי) עם חיים לוינסון ועו"ד דוד פורר ברדיו 103fm על הרפורמה של שר התקשורת שלמה קרעי במסגרת חוק השידורים החדש.

"יש שם סדר של נקודות, חלקן על הכיף כיפאק, וחלקן מתחומי ההזיה", אמר. "הגיוני מאוד למזג, זה בסדר גמור, הדבר השני שאין לי שום בעיה איתו זה ביטול הרגולציה על גופים מסחריים. שהציבור יחליט אם זה טוב או לא טוב, אני קצת חריג בעניין הזה אבל בעיניי זה בסדר גמור. מצד שני, יש שם באמת את אחת ההברקות הכי גדולות שראיתי, כל האתוס של הרפורמה הזו זה כמה שפחות התערבות ממשלתית, הם רוצים להקים גוף שימדוד את הרייטינג מטעם המדינה".

״שתיקתו שוברת את ליבי״: עמית סגל הותקף על ידי הקולגה מחדשות 12

אחרי שלוש שנים: ליאור שליין בדרך לחזור לטלוויזיה?


על האופן בו הרייטינג נמדד היום, השיב: "הוועדה למידרוג זה כל מי שיש לו עניין, כל גופי השידור בישראל, והמפרסמים והפרסומאים. זה הגוף שמודד, כל תכליתה של הוועדה למידרוג היא לקבוע כמה כסף. בעיניי זה היה בזבוז כספי ציבור לשיטה הלא רלוונטית הזו, והתאגיד בגלל שהוא לא מוכר פרסומות אין לו שום צורך בעניין הזה. להבנתי, קרעי רוצה להקים גוף שיתן את ההכשר לוועדת המידרוג האם היא עושה את זה טוב או לא טוב".

קובלנץ גם אישר את השאלה האם וועדת המידרוג מבוססת על 700 משפחות ואמר כי "700 משפחות שהמספר שלהן הוא סביר סטטיסטית, כן הייתה שם תחלופה. הבעיה המרכזית של הוועדה שהיא לא מודדת את הדיגיטל". 

כשנשאל כיצד 'ערוץ 14' ירוויח מהרפורמה של קרעי, ענה: "ל'ערוץ 14' יש טענה שהיא די נכונה, שהשיטה הזו לא מודדת אלמנט מאוד חשוב - הדיגיטל". עוד הוסיף ואמר: "'ערוץ 14' זה הערוץ השני מבחינת הצריכה. אין לי שום עניין להגן או לא על 'ערוץ 14', בכל תקופה יש את הבייבי שהשלטון משום מה מגן עליו, או הפקידות, וזה בסדר גמור. אבל תעצרו את נשמתכם, רוב רובה של הרפורמה הזאת לא יעבור. דינמיקה של רפורמות, ומאוד מסובך לעשות רפורמות במגזר הציבורי. כל רפורמה לוקחת בין חמש ל־70 שנים, ואני מניח שיש לממשלה הזו עוד דברים אחרים להתעסק איתם. במרוצת הזמן היא מאוד תדולל, אפילו החיבור של הרשות השנייה ומועצת הכבלים, שכולם פחות או יותר מסכימים לזה, זה אירוע מאוד מסובך מסיבות משעממות. לדעתי הוא בכל מקרה תכנן את זה לתחילת יולי, אני מעריך שאין פה תרגיל שחמט מתוחכם מדי. זה היה מוכן והוא יצא עם זה, כך נראה לי".

על ההפרטה של תדרי הרדיו אמר: "זה לא מרגש אותי, זה בסדר גמור שיהיו תדרים ארציים. זכותה של המדינה לקבוע מדיניות שערוצים פרטיים תהיה להם פריסה ארצית, זה בסדר גמור. להבנתי התאגיד לא ייאלץ לסגור תחנות אחרות, אבל הנקודה שבאמת נראה לי שצריך להתייחס אליה זה דווקא ריבוי ערוצי הטלוויזיה. ברגע שהשוק ייפתח ושוק הטלוויזיה מדמם, ברגע שיכנסו שחקנים חדשים הגופים האלה יפגעו אנושות עד כדי קריסה. השחקנים הנוכחים יהיו קרובים לקריסה. יתחילו לפרסם בערוצים האלה, זה פגיעה ישירה, ופגיעה עקיפה שתהיה תשומת לב לערוצים האלה. הפתיחה הזו מאוד תפגע בערוצים הקיימים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm