גילי כהן הוא אחד ממשתתפי תוכנית הריאליטי "האח הגדול", שהצטרף אליה לאחר שהתפרסם ברשת דרך מונולוגים מצולמים וצבר לעצמו קהל מעריצים. במהלך העונה הוא הודח יחד עם גיל אלמוג, כשלאחר ההדחה סיפר בפוסט טעון בפייסבוק שהוא "מת לספר את האמת" על הפקת האח. 



אתמול (שלישי) הוא פתח את הפה ופרסם פוסט זועם שהופנה להפקה ובאופן אישי לעורך והבמאי יורם זק, הקול שמאחוריי "האח הגדול". דנה ספקטור ורן שריג מ"רדיו ללא הפסקה 103FM" ביקשו שיסביר מדוע כתב ש"התיעוב שלו כלפי ההפקה גדול מהתיעוב שלו נגד נסראללה". "כי הם העלימו אותי", ענה כהן. "הם ידעו כבר בפגישות וכבר באודישנים מי זה גילי. גילי זה בחור עם ראש על הכתפיים, בחור הגיוני, הם ידעו שאני לא אלך להתפרע שם ולצעוק ולעשות סצנות. אז אם הכנסת אותי לבית, יא בן אדם, ואני בעשרים שנה יותר גדול מרוב הדיירים שלך. מה אתה מצפה שאני אעשה? איך אני אתבטא? נתן לי פעם אחת להתבטא בסטנד-אפ, נתתי לו סטנד-אפ מהסרטים, כולם עפו על זה, והוא קיצר לי אותו בערוץ 2".



"הכי מגעיל שאין לך אנשים ברמה לדבר איתם", המשיך כהן. "זה היה עולב אחד גדול וחבל. אנשים נחמדים וסבבה והכל אבל צריך להעביר זמן מתשע בבוקר עד אחת בלילה. ואתה מחפש את עצמך, אז אני עושה יש מאין. אני מכנס את האנשים בבית ואומר בואו נעשה דיון על ערבים, על הומואים, על ספורט, אני פותח את הלב שלי על הימורים, מספר על התקופה שהייתי מהמר, כמה זה מגעיל. אני אפילו בוכה פעם אחת".


"כששי חי ייצא הוא לא יאמין שעשו ממנו אלוהים בחוץ"

"הבנת שאתה צריך לתת למצלמה", אמר שריג, "אתה נותן מונולוג על ההימורים שלך, אתה בוכה ליורם ב'חדר האח' על המשפחה והילדים בסילבסטר, בשיא הגעגוע שלך", וכהן ענה: "רן, אני אתחיל לתעב גם אותך, כמו את יורם. אתם חייבים להבין, אני לא משחק למצלמה. סגרו אותנו בחדר כשעשו איזה משהו בחוץ ודיברנו על הימורים. דיברתי, אני לא אומר בשביל המצלמה. כשיצאתי החוצה ושאלתי את אשתי, בדרך הביתה מנווה אילן, אם הילדים ראו אותי בוכה, כי פעם אחת בכיתי, היא אמרה לי לא. פתאום אני מקבל טלפונים, לא ראו את זה ולא את זה. כאילו בערוץ 26 הייתי ב'אח הגדול', ובערוץ 2 הייתי ב'מאסטר שף'".



"אני אגיד לכם איך זה עובד, הכל מתבהר לי", טען כהן, "הוא הכניס אותי בשביל שיהיה באזז עם הסרטונים. לקח אותי בשביל 26, שאני אעשה לו קצת שמח. אבל גילי כהן מהסרטונים לא הולך וצועק על אנשים ברחוב. הרי מהתחלה הוא ידע שמהליהוק הזה אני לא אוכל להתבטא ולא אוכל לעשות בלגן. הם ידעו מראש ששי חי נגד המזרחים. סתם שטויות, משחק מטומטם של שי, שאני ניסיתי לקרב אותו לבית. אני ראיתי אותו בתור מסכן, עצוב, אני לא ידעתי שעושים ממנו אלוהים בחוץ. אנחנו לא האמנו שזה ככה וכששי ייצא החוצה הוא לא יאמין שהוא נהיה ככה. אני אוהב אותו מאוד, אני לא נגדו. הוא לא אשם במה שעשו. 'האח הגדול' לקח אותו והביא תסריט, הלך עם זה עד הסוף, לא ראה אף אחד ממטר. הייתי צריך להתלות לו על הכתפיים כשהוא הולך להשתין, כדי שיראו אותי".



"לתומי ולטמטומי חשבתי שהעם יראה את הישראלי הנחמד, שמדבר לעניין, שרב כשצריך, שמצחיק, שמפשר", הדגיש כהן. "לא ידעתי שאני נכנס למשחק, לבית ספר ניסן נתיב מה שנקרא, מה שהלך שם, זוועת עולם". עוד אמר כהן: "מרוב שהם ילדים קטנים וחיים את המשחק של 'האח הגדול', כל צעקה מבחוץ הייתה מטלטלת את הבית. היו צועקים וברק היה מתחיל להתפרע, ודודו אותו הדבר. אתה רואה ילדים ואתה אומר עזבו אתכם משטויות, אני הכי בוגר בבית, כולם ילדים. צריך להתנהל באחריות, להיות מחושב. אני מסתכל ומבין את הסיטואציה - או שאלך לאבדון פה ואעשה לעצמי בושות, או שאני מתנהל בצורה עניינית".



ערך: אסף נבו