לאחר שמאיר איינשטיין, אחד משדרי הספורט הוותיקים והמוערכים בישראל, הדהים את עולם התקשורת כשחשף אתמול את מצבו הבריאותי, חלק מהקולגות שלו התקשו לעכל, למרות שידעו על המצב הרבה קודם. "מאיר מאוד קנאי לפרטיותו, ולכן חיכה עם ההודעה. הוא הודיע את מה שהודיע רק בגלל שהוצף בשאלות מהקהל הרחב שדרש בשלומו", סיפר אתמול אחד מקרוביו, "כרגע הוא לא מעוניין לחשוף יותר פרטים על מה שעובר עליו".



בתקופה האחרונה החל איינשטיין לדבר באיטיות מסוימת, שלאט לאט השתלטה על שפתו הקולחת. לא מעט שמועות על מצבו החלו להתפשט ברחוב הספורטיבי ובכלל. אתמול החליט השדר הוותיק לחשוף את מצבו בשידור חי, בפתיחת התוכנית "שבת ביציע" אותה הוא מנחה.



"כשמאיר הפסיק לשדר מהמגרשים, כולנו עוד האמנו שזה מצב זמני ושהוא יחזור אחרי טיפולי הפיזיותרפיה, כפי שהוא סיפר", שיתף אחד מחבריו לעבודה בצ'רלטון, "אבל ברגע שהוא ויתר על שידורי אליפות אירופה בצרפת, ידענו שזה כבר משהו רציני יותר ולא רק שריר מתוח ברגל".




"הוא המשיך להגיע לאולפנים ולשדר, היה לנו קשה לראות אותו מתנייד בעזרת ההליכון", הוסיף הקולגה, "מאיר תמיד הצטייר לנו כאיש חזק. הוא אף פעם לא דיבר איתנו על חייו האישיים ולא שיתף אף אחד בכלום, זאת גם הסיבה שכל הזמן הופצו שמועות לגבי מצבו".

לצד הודעתו הדרמטית על פגיעה במערכת שריריו, סיפר איינשטיין גם על העובדה הכואבת שהוא יושב בכיסא גלגלים. "הקטע הכי קשה היה לראות אותו יושב על כיסא גלגלים, זה ממש ריסק אותנו", סיפר חברו בכאב, "רכב מיוחד היה מביא אותו לאולפן, ולמרות החיוך שלו ידענו שמשהו לא בסדר. אנחנו מחזיקים לו אצבעות ומתפללים להחלמתו. אנחנו משתוקקים לראות אותו מגיע שוב לאולפן עם החיוך הרחב שלו, הצחוק המתגלגל שלו, וכמובן לשמוע את השידור המקצועי שלו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למצבו של איינשטיין. נתניהו כתב בפייסבוק "מאיר אינשטיין, איש אמיץ שמלווה אותנו שנים ארוכות בשידורי הספורט - כולנו מחזקים אותך ומתפללים לרפואתך השלמה".


גם השר לשעבר גדעון סער, אוהד כדורגל מושבע איחל לשדר הוותיק בריאות: ‏"הלב עם מאיר איינשטיין אמיץ-הלב. שדרן בחסד, ידען, שחיינו רצופים בשידוריו מזירות הספורט. רפואה שלמה".


את הקריירה העשירה שלו החל איינשטיין (65) כשדר חדשות ב"קול ישראל" ועבר להנחות את תכנית הרדיו המיתולוגית "שירים ושערים". בהמשך עבר איינשטיין לשדר אירועי ספורט בכל התחומים בערוץ הראשון, ביניהם משחקי מכבי ת"א בכדורסל. בשנת 2002 עבר לערוץ 10, שם שידר בין היתר את משחקי נבחרת ישראל והמשחק המרכזי של ליגת העל.

אחד מהרגעים הזכורים ביותר לצופה הישראלי הממוצע הוא שידור המשחק הסנסציוני בפארק דה פרינס (1993), שבו גברה נבחרת ישראל 2-3 על נבחרת צרפת. איינשטיין השתנק אז כשראובן עטר כבש את שער הניצחון בתוספת הזמן, והמשפט של הפרשן שלצדו, אבי רצון, "מאיר, תירגע" הפך למטבע לשון ברחוב הספורטיבי. בשנים האחרונות משדר איינשטיין בערוצים ספורט1 וספורט2 מבית צ'רלטון, לצד תכנית הספורט ברדיו של 103FM.