"השבוע כולכם מועמדים להדחה" מודיע ארז טל ומציין את מספרו של כל אחד מהדיירים. הם מצידם מציגים למצלמה מספר אצבעות כמספר שנקבע להם על מנת שיצביעו עבורם, חוץ מאינדל המרדן שלא הולך בתלם (נו באמת, אינדל, למה גם אתה לא מראה אצבעות? איך נדע מה זה מספר 3?). בבית יש שני מחנות ברורים. "הם ואנחנו". שם, עדן ושני מול תאלין, אביחי, אורנה, דן ומעיין. אינדל וחיים מהאו"ם. 



הקבוצה של עדן, דינמית, וכחנית וביקורתית יותר. אני אוהבת שהם יורדים לא רק על אחרים, אלא גם על עצמם, ועוקצים אחד את השני בהומור נשכני, ואם שם לא היה בעל דעות קיצוניות ומעצבנות כל כך ועם קול צווחני וצורם, הייתי אפילו יכולה לחבב אותו כי הוא נבון ושנון ואף מפגין ידע בתחומים שונים. הוא גם לא צבוע ואומר את אשר על ליבו, כמו שהוא מגיב בציניות לשני שהתאכזבה שאורנה לא הודחה: "לפחות זה סגר לי איזושהי פינה, שאין אלוהים". או: "אין לי סבלנות לקשקוש הזה" ומתכוון לדיירים ששרים מזמורים בסעודת השבת ומקדשים על היין והחלה. תודו שצריך אומץ להגיד דברי תועבה כאלה לאוזניהם של הרבה צופים שומרי מסורת, שאוי ואבוי אם יעליבו להם את השבת. 
 
הקבוצה של מעיין ואביחי מתנהלת בכבדות ואם אורנה ודן לא היו מחפשים פטריות אחד לשני ברגליים מתחת לשולחן (שוקינג) הייתי מוצאת יותר עניין בלצפות בזקנים של בית אבות "משען" שמקללים במרץ אחד את השני ואת צוות הרופאים והאחיות. 

מתנהלת בכבדות. מעין אשכנזי. צילום: צילום: אינסטגרם
מתנהלת בכבדות. מעין אשכנזי. צילום: צילום: אינסטגרם

 

50 ימים הם כבר בבית, ועד שמעיין תחליט שהיא רוצה את אביחי או לא, תסתיים העונה. אם זה חלק מאסטרטגיה להשאיר אותנו במתח לקראת הנשיקה המיוחלת, אז העניין כבר מיצה את עצמו. זה כמו להגיע רעבים נורא למסעדה, אבל המנה מגיעה כל כך באיחור שהחשק לאכול כבר עבר. 


אורנה עוד תגלה שיש לה מנוי לדאנג'ן 
 
בינתיים התחלפו היוצרות. אורנה שהייתה חסודה, הפכה לחשקנית ומפתה ומחפשת מגע ו"תגיד לי דן, מה חמוד בי?" (עם מצמוץ ריסים תמים ותנועת ראש נשית מאוסה), ו"איך אני יכולה לעזור לך להירדם? בעצם אני יודעת איך לעזור לך (היא כמובן לא מתכוונת שתשקה אותו בחלב כמו יעל את סיסרא), אבל אנחנו חייבים לשמור על מידות ומוסר (במזל היא לא פצחה באחד מהשירים הדתיים שלה ומנעה נזק בלתי הפיך לעור התוף שלי) אז לילה טוב וחלומות ערבים" היא לוחשת לדן ברכות בלתי נסבלת. 
 
בסוף עוד תראו שכאשר אורנה תודח, היא תצא לארז טל וקורין ותגלה לכולם שהיא בכלל לא דתייה וסתם עבדה על כולנו ובעצם יש לה מנוי חופשי חודשי בדאנג'ן.
 
מעיין לעומת זאת, החליטה לשמור נגיעה מאביחי והיא לא ממש גנובה על מזמוזים וליטופים ועוד לעיני המצלמות. למרות שלעיני המצלמות לא הייתה לה כל בעיה לספר בתעודת הזהות שלה שהיא עשתה את זה עם עומר אדם במכונית. אלא אם כן היא באמת לא נמשכת אל אביחי אך נתלית על גבו בשביל להגיע לגמר. אביחי מצידו אכזב קשות. כבר חשבנו שיש טוויסט בעלילה והוא התעורר על עצמו והחליט לתפוס ממעיין מרחק ומהקור שהיא משדרת, ואז הם התפייסו והוא שוב תקוע בזוגיות חד צדדית צולעת ומדשדשת.

אם הוא לא ישנה בקרוב את הדיסק ולא יגלה לנו עוד צדדים באישיות שלו, חוץ מרומנטיקן חסר תקנה שבכוח כופה עצמו על אישה, הוא יאבד מחינו וקסמו. אפילו דן, חיבר תסריט צבעוני יותר על אהבה אסורה בין חילוני ודתייה ואף משקר במצח נחושה לשני מבלי למצמץ: "מה את רוצה? אני ואורנה רק ידידים" (אז מה אם אנחנו בודקים למי יש פדיקור חלק יותר ברגליים?). 
 
והתייחסות ראשונה שלי לתאלין מתחילת העונה שהוכיחה יותר מפעם שהיא לא רק יפה. על בני משפחתה היא אומרת: "למרות המרחק בינינו, הם הכי קרובים אלי, כי הם תמיד בליבי".