כאשר הבמאי פרנסיס פורד קופולה, ביים את הסרט "הסנדק", הוא עוד לא הכיר את סימה ומירב מ"האח הגדול". הוא צריך היה לשמוע את מירב בוכה ללא דמעות בחצר כשהיא צועקת צעקת שבר קורעת לב, "אליאב, אני מאבדת אותך", או לראות אותה מאיימת על אביבית בר זוהר בשפת גוף של מי שעומדת לתקוף ובאצבע מונפת: "אל תתערבי שמעת?" (בוויכוח בין סימה לאליאב בזמן שהיא בעצמה מתערבת), וקופולה היה נותן לה לשחק את אל קאפונה. אם הבמאי היה שומע את סימה בכר, שמשווקת את עצמה כמלכת הקלאס, במצב של אמוק צורחת במשך שעתיים, היא גם הייתה מככבת בדרמת הגנגסטרים שלו, בתפקיד מוביל.



כל כך הרבה "קלאס" סימה הפגינה אמש במריבה הגדולה, שנגרם לי נזק בלתי הפיך לעור התוף, וכל מה שהרגשתי בעת הצפייה ברכרוכיים שרועדים מפניה, זה צורך עז להיכנס לבית ולתת לה לשם שינוי מנה אחת שתשתיק אותה עד הגמר. אין ספק שהתנהגות כזו לא הייתה עוברת בחברה מתוקנת. בסיטואציה אחרת הייתי מוצאת את כל הסצנה משעשעת ומבדרת, אבל לא כך אתמול, כי זה היה במינונים ודציבילים כאלה שגם אם היו שולחים לבית האח צוות שלם של האנשים בלבן מהמחלקה הסגורה, הם לא היו מסוגלים להתמודד עם הטירוף.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



אמש, יותר מתמיד, הוכיחו הדיירים האחרים שלא היו מעורבים בריב, עד כמה הם חבורת רכיכות, פחדנים ושפנים שמשקשקים משתי ה"קלאסות" סימה ומירב. מירב, קבעה חד משמעית ש"אף אחד לא יפנה אליי ככה" (בריב עם אדל), וכי מה היא רצתה? שיפנו אליה ב"הוד מעלתה"? מירב, שלאחרונה ירדה קרנה בבית כי אביבית תפסה את מלוא תשומת הלב, שחררה מבערים כנגד כל העולם, וקוננה על כך שבמשך חודשיים וחצי היא האכילה והשקתה את הדיירים (תכל'ס הלכה לשאוב מים מהבאר) וכך הם גומלים לה.



היה אפשר לחשוב שהיא בעלת הבית ששיכנה את הדיירים בחדריה והם חבים לה את חייה. למרות שכאשר הצצתי מדי פעם בערוץ 26, לא ראיתי את מירב מאכילה ומשקה יותר מדי. רוב הזמן ישבה בחצר והשקיפה על הנעשה מסביב במבט של "וישחקו הנערים לפניי" ורק היה חסר שמישהו מהמלקקים והחנפנים יגיש לה צלחת עם מקרוני ברוטב עגבניות שתתענג על טעמו, כמו כל מאפיוזו איטלקי שמכבד את עצמו.



וכך, כאשר אחת צורחת בהתקף פסיכוטי קשה, והשנייה סובלת משיגעון גדלות, לך תבנה מדינה.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



כל המהומה בעצם התחילה בגלל אליאב שעצבן את סימה, אבל היא החליטה להשתמש בו כקרש קפיצה על מנת לעורר מחדש את הריב עם אביבית, שבסך הכול ישבה על המיטה ולא פצתה פיה. כמובן שאחרי התגרויות אינספור מצד סימה, אביבית שרצתה להציל את כבודה, קמה על רגליה ובקול רפה לעומת קול הטורנדו של יריבתה, היא העליבה את סימה על עברה. וכאשר מישהו מעליב את סימה ושולח עפיפון תבערה, היא מיד עונה בפצצות כבדות חודרות בונקר.



מה שלא הראו אמש בשידור המרכזי, היה את סימה למחרת בבוקר שאחרי הריב הגדול, יושבת עם דניאל, נוגסת באלגנטיות בקרקר ושותה קפה, והפעם, בקול רך ושקט, כאילו מעולם לא הייתה מלחמה בבית לפני דקה וחצי, מספרת בפעם החמשת אלפים, כמה שהיא קלאס (ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד), ואני שואלת איפה ד"ר רבינוביץ' כשצריך אותו?



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



שניים רבים והשלישי לוקח. ישראל יצא גבר והיחיד שלא חשש להגיד למירב מה הוא חושב עליה ועל ההתנהלות שלה. גם הסיפור העצוב שסיפר על עצמו בחדר האח, שהיווה מין אתנחתא מכול הצווחות והרפש בחוץ, הוסיף לו נקודות זכות, ונכון לעכשיו לפחות, בהחלט הייתי רוצה לראות אותו במקום טוב בגמר.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



ייזקף לזכותו של "האח הגדול" שהצליח אתמול להוציא מהבית הזה מספיק ניצוצות וגיצים שיספיקו לכל העונה. אולם אינני יכולה שלא לתהות, מדוע לא הראו דבר וחצי דבר על מושיקו בכל השבועיים האלה שהוא בבית? אדם עוזב את ביתו ומשפחתו ומוותר על נוחיותו, על מנת להשתכן בבית שהוא כמו בית סוהר רק עם יותר פסיליטיס, ולא זוכה לדקת זמן מסך. מעולם לא התמקדה בו המצלמה בשביל לספר את סיפורו על מנת שנוכל להכיר אותו יותר, וכבר הוא מועמד להדחה. זה זלזול, חוסר טעם ופאשלה של עריכה. ממש כמו שקרה עם צאתה של בר סנדלר מהבית שלא טרחו אפילו לערוך עבורה סרטון פרידה קצר על שהותה בבית.