השם החם ביותר בזירה הפוליטית, הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, השתתף היום (שלישי) באירוע של המכון למחקרי ביטחון לאומי לקראת ביקורו של הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן. מלבדו השתתפו בכנס השרה לשעבר ציפי לבני, ראש המל"ל לשעבר מאיר בן שבת ואחרים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתוך כך, במהלך הכנס התייחס איזנקוט למצב הפוליטי, ועל האפשרות של ריצה בבחירות הקרובות והבהיר: "כשיהיה לי משהו רציני להגיד אני אגיד".

"הביקור של ביידן במזה"ת הוא בעל משמעות, למרות שהמוקד הוא סעודיה ומחירי נפט. לאמריקאים יש אינטרס מובהק ליציבות ארוכת טווח במזרח התיכון וזה קשור גם למחירי הנפט, יש אינטרסים גלובליים וכלכליים", אמר בפתח דבריו.

עם זאת, ציין כי "אני מסכים לרוח הדברים שנדרש לתאם ציפיות וגם להנמיך אותם - הביקור נערך בזמן נפיץ מאוד, גם פנימית גם חיצונית וגם גולבלית לכן לא תהיה פריצת דרך בביקור הזה".

גדי אייזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)
גדי אייזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)
סבב

על הגרעין האיראני אמר: "תקופת הדמדומים הזאת לא טובה כי האיראנים זוחלים ומתקדמים כדי להעביר מסר. ישראל תרמה בשני העשורים האחרונים לעובדה שאין יכולת גרעינית במזרח התיכון - לא בעיראק לא בסוריה וגם לא באיראן. בלעדיי זה אין ספק שאיראן הייתה כבר אוחזת ביכולות גרעינית".

"חשיבות ביקור ביידן היא תיאום עמוק כשהמטרה היא למנוע יכולת גרעינית איראנית נקודה. הסכם טוב הוא אמצעי, צריך לראות שאנחנו בקשר עין משותף עם המטרה ויש נושאים שצריך לקיים בדיסקרטיות ולפעול במידה ויידרש. ברית הגנה בעיניי זה דבר רצוי מאוד אך בלתי אפשרי, אני רואה שיתופי פעולה שעיקרם בפרופיל נמוך", הבהיר. 

כזכור, איזנקוט מועמד לחבור למפלגה המאוחדת "כחול לבן - התקווה החדשה" בראשות בני גנץ וגדעון סער. גנץ וסער לא הכחישו כי בכוונתם לצרף את איזנקוט לרשימתם, כאשר הוא עודכן לכל אורך הדרך בפרטים. במידה ויחליט לחבור לרשימה המתהווה, הוא יקבל את המקום השלישי, כאשר בנוסף אליו יועברו לרשותו גם המקומות 9 ו-16, השייכים כעת ל"כחול לבן".