כשבוע לאחר שהכריז על ריצה עצמאית, יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, ממשיך להיערך לבחירות ואתמול הודיע על צירופו של הרב עמיחי אליהו לרשימתו. היום (שני) שוחח בן גביר עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM.

בן גביר משיב מלחמה: מצרף למפלגתו דמות מוכרת בציונות הדתית

"הרב אליהו זו אמירה, זו אמירה של חיבור לציבור ענק, מסורתי, ציוני דתי, אוהב ישראל, פריפריה, אני כל כך מתפעל מהיהודי הזה ובכלל כל משפחת אליהו לדורותיה, משפחה למען מאבק על הזהות היהודית, ואני חושב שהסיפור שלו שהוא מצטרף אלינו זו היסטוריה. יש כאן פתח לשינוי אדיר במאבק למען הזהות היהודית של ישראל. אדם בעל מידות, בדיוק תפור על עוצמה יהודית", אמר בן גביר על המצטרף החדש.

על המתקפות שספג מצד שותפו לשעבר, בצלאל סמוטריץ', אמר בן גביר: "אני אגיד שני דברים, זה ממש לא אותו קהל. הוא פונה לציבור והם נאבקים על הקולות של שקד ואני מאחל לו בהצלחה, איפה זה ואיפה רשימת עוצמה יהודית? אנחנו עוד הולכים לצרף עכשיו גם ביטחוניסט וגם אישה, זה משהו אחר לגמרי. ששואלים אותי מה ההבדל האידיאולוגי ביני לבין סמוטריץ', אולי העיקר זה איך אנחנו רואים איך צריכה להיראות לא רק הרשימה אלא הדור הבא של הפוליטיקאים במדינת ישראל. הרשימה שלו איכותית, ואני מאחל להם בהצלחה מכל הלב אבל זה ציונית דתית נישתית, 'קלאסית'. אנחנו מדברים על לפתוח את השורות, אנחנו רוצים את כלל ישראל".

"אנחנו נמצאים במקום שבו מיצינו את המו"מ, להגיד שזה גמור? זה לא גמור עד שזה לא גמור ועד הסוף אבל הבנתי את הרמז. שבאים ואומרים לי 'אתם תקבלו 2 מקומות מתוך 7' שעוצמה יהודית גם יותר גדולה, יותר חזקה, אז יש כאן אמירה - אני לא רוצה את הציבור שאתם מייצגים. ושוב, זה סופר לגיטימי, יכול להיות שזה ימקסם את הכוח. לא רק שהוא לא יריב שלי, הוא אידיאליסט בצלאל. היינו שנה שלמה בשותפות אמיתית והפלנו יחד את הממשלה הרעה הזו, אבל ברגע שאני מבין שהכיוון שם זה ללכת על נישה קטנה, זו הייתה הבעיה של הציונות הדתית במשך כל השנים", הוסיף בן גביר. 

"דבר אחד ברור, מי שמביא נציג מהפריפריות זה אני, מי שהולך באמת לצרף צעירים, נשים וביטחוניסטים. אני אז הייתי לא רק בהפגנות, אלא עצור מיליון פעם. אנחנו כבר לא נמצאים באותו מקום, היום, גם המפלגה של בצלאל, היא לא באחוז החסימה. אבל יש כאן בעיה, מי ששואב לא יהיה לו אינטרס לשאוב. הפכתי את העולם כדי לשבת עם בצלאל, על כל מה שיכולתי וויתרתי, ברגע שהבנתי שיש מפלגה כאן שאומרת 'אנחנו רוצים את הימין הרך, הלייט', זה בסדר, אני רוצה לדבר לכל עם ישראל, לצעירים התל אביביים ששומעים אותנו עכשיו ואתם תהיו בהלם מה קורה, למה? כי אני היחיד שמדבר על הבעיות שכואבות להם ורוצה לפתור את זה", המשיך.

כשנשאל האם מפלגתו היא מפלגת טרנד, השיב: "לא טרנד, טרנד לא יכול להיות כאן 30 שנה. אני 30 שנה בעסק, 30 שנה אני מדבר על איך יכול להיות שהפקרנו את הרחובות שלנו? על הביטחון האישי, על אלה ביפו שעומדים וצועקים, על עכו שמפחידים נשים יהודיות. אני יודע שאם נהיה גדולים אנחנו יכולים להקים ממשלת ימין על מלא. מי שיחתום הסכם עודפים עם ליברמן זה אולי מרצ. אתה יודע מה ההבדל ביני לבין ליברמן? הוא כל השנים דיבר על מוות למחבלים, כשאני הרמתי את החוק הזה, פשוט בושה וחרפה, קושניר נגד, יוליה נגד, כל החברי כנסת של ליברמן נגד. אתם יודעים למה השמאלנים שונאים אותי? הפוליטיקאים? כי הם יודעים שאם אני אגיע למקום של השפעה אני גם אעשה, לא רק אדבר". 

כשנשאל עם מי יחתום הסכם עודפים, השיב בן גביר: "אני לא יודע, אנחנו צריכים לדבר על זה, צריכים לעשות את כל החישובים. לי יש בעיה עם איילת, יש הרבה משקעים בין בצלאל לאיילת, יש עניין למקסם את הכוח, לא עם איילת, עם איילת אין שום עניין למקסם את הכוח כי היא לא במחנה שלנו, ואם בצלאל ימצא אנשים, לא שקד, אנשים באמת אידיאליסטים ומתאימים לנישה שהוא בונה שם, אני הראשון שאברך ואשמח. לא סגרתי את הדלת, אבל אנחנו כבר במקום אחר. אנחנו במקום שאני רוצה לקצור את הפירות האלה של עוצמה יהודית. צריך לעבוד קשה, אבל תסתובבו איתי יום אחד, בואו איתי לתל אביב".

לבסוף נשאל בן גביר מה הוא יעשה במידה ונתניהו יקים ממשלת רוטציה עם מפלגה מגוש המרכז-שמאל: "נילחם באופוזיציה. אבל אני מקווה לכך שאנחנו נשיג יותר מנדטים מגנץ, נבוא לנתניהו, נגיד לו 'אדוני ראש הממשלה, אוהבים אותך, מחבקים אותך, אתה תהיה ראש ממשלה אבל חוק חסינות לחיילים ושוטרים, להפסיק את קייטנות הכול כלול בבתי הכלא במדינת ישראל'". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm