נותרו רק שבועיים וחצי עד מועד הגשת הרשימות, ולפי רוב הסקרים, שתי מפלגות בגוש הימין - הרוח הציונית והבית היהודי - אינן עוברות את אחוז החסימה.

אומנם ראשי המפלגות איילת שקד ויוסי ברודני אינם מנהלים שיח ישיר, אך צוותיהם בהחלט מקיימים משא ומתן על איחוד. לפי גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן, הדרישה של ברודני כתנאי לריצה משותפת היא שני נציגים לבית היהודי ברביעייה הראשונה ומועמד מוסכם במקום החמישי, כשיחידת המימון תהיה שייכת לבית היהודי.

כמו כן, אם הרשימה המאוחדת תהיה בממשלה, ברודני דורש תפקיד שר לעצמו ותפקיד יו"ר ועדה או סגן שר לנציג נוסף מטעם מפלגתו. אם האיחוד אכן ייצא לפועל, הרשימה תרוץ בבחירות עם האות המיתולוגית של מפד"ל - ב'.

ובינתיים בבית היהודי מנהלים מגעים מתקדמים עם הח"כ לשעבר חיים אמסלם על שילובו ברשימה. אמסלם התחיל את דרכו הפוליטית כח"כ בסיעת ש"ס, אך הסתכסך עם הנהגת מפלגתו, התפצל מהסיעה ובהמשך הקים את מפלגת עם שלם, שקיבלה בבחירות האחרונות מאות קולות בלבד.

יוסי ברודני (צילום: הבית היהודי)
יוסי ברודני (צילום: הבית היהודי)

בתוך כך, ממתינים בליכוד לראות את הרשימה במלואה, והדבר ככל הנראה יקרה רק בסמוך להגשת רשימות, כאשר יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יודיע מי המועמדים שישוריינו ברשימת הליכוד במקומות שאושרו לו (14, 16, 28, 37 ו־43).

בעוד חברי הרשימה ממתינים להחלטות בסוגיית השריונים, המטה כבר עובד במלוא הכוח על בניית התשתית, הלוגיסטיקה והתוכן של קמפיין הבחירות. חלק מההחלטות שהתקבלו בזמן האחרון עוררו זעם בסניפי הליכוד, ובימים האחרונים הזעם אף התחיל להיראות כמו מרד. פעילי הליכוד טוענים כי אנשי נתניהו ממדרים אותם מהקמפיין.

אתמול פורסמה ברשתות החברתיות מודעה על מכרז חיצוני לאיוש הליכודיות (מכוניות תעמולה שיש להן תפקיד מרכזי בקמפיין). פעילי הליכוד טוענים כי מאז ומתמיד הפעלת הליכודיות נעשתה על ידי אנשי הסניפים של התנועה. הפעם אנשי המטה מעדיפים לתת את העבודה לעובדים מבחוץ. חברי הסניפים של הליכוד כבר מתכננים לעתור נגד כוונה זו בבית הדין של הליכוד.