50 יום לפני הבחירות לכנסת מסתמן מהסקרים כי מפלגת מרצ מצליחה לעבור את אחוז החסימה. יו"ר המפלגה, זהבה גלאון, התארחה היום (שני) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחסה למעמד המפלגה ולרצון להתאחד עם מפלגת העבודה. בהמשך חשפה מה דעתה על שיתוף פעולה עם מפלגות החרדים.

לא איבדה תקווה לאיחוד בשמאל? גלאון חושפת ב-103FM: "נותר פתח"

בפתח הראיון ביקשה גלאון לסכם את התנהלותה של הממשלה האחרונה, ואמרה: "שרי מרצ בממשלה הזו נכנסו אליה אחרי 20 שנות אופוזיציה, וזה נותן לנו הרבה כוח וכבוד". לדבריה, מרצ יכולה להיות מפלגת שמאל גדולה וחזקה, אז מדוע היא בוחנת אפשרות לאיחוד עם מפלגת העבודה? "חשבתי שיש דברים שאי אפשר להמר עליהם, וזה על העתיד של מדינת ישראל", הסבירה.

גלאון ביקשה להזכיר כי היא שבה לעולם הפוליטי בכדי לחזק את הכוח של מרצ, שכבר הייתה מתחת לאחוז החסימה, ולמנוע מראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו להגיע ל-61 מנדטים. "החשש שלי היה שאם אחת המפלגות תקרוס, המשמעות היא שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה", אמרה.

בהמשך הודתה יו"ר מרצ כי היא אינה מתנגדת לישיבה עם המפלגות החרדיות, ואמרה: "הכל פתוח ואני לא מתנגדת לישיבה יחד עם המפלגות החרדיות, למרות הפערים בענייני דת ומדינה. אין ספק שבנושאים של פלורליזם, תחבורה ציבורית בשבת, ונישואים אזרחים תהום פעורה בינינו, אבל בסוגיות חברתיות כלכליות כבר שיתפנו פעולה בעבר. אנחנו מסתכלים על החברה הישראלית ואני לא רואה בעיה לשתף איתם פעולה".

גלאון התייחסה גם למעמדן של המפלגות הערביות, ואמרה: "לא לוקחים אותן בחשבון. גם הרשימה המשותפת יכולה להיות שחקנית כאן, זו טעות להגיד שלא יושבים עם המשותפת. כנראה שאלה דברים שאומרים רק בתקופת בחירות". כשנשאלה האם היא יכולה לשבור את תקרת הזכוכית ולדרוש להיות ברוטציה אמרה שזה לא הגיוני לדעתה. "לא יכול להיות שראש ממשלה יהיה ממפלגה שאין לה מספר דו ספרתי. אתה צריך גיבוי ציבורי. מספר דו ספרתי זה סביר. יש לי שאיפות, אבל אני לא מגלומנית".

על הישיבה עם מפלגת העבודה אמרה כי ראש הממשלה יאיר לפיד נוקט באופן מנהיגותי בכך שהוא מבקש מהמפלגות להתאחד. "איחוד בטיח בלוק יציבה, וכרגע מרצ דואגת לגוש. המפלגה חשובה לי, אבל אני מסתכלת קדימה על תמונה רחבה יותר".

לסיום נשאלה איזה תפקיד היא רוצה, ברגע שהיא תזדכה. על כך השיבה: "קצת לא נוח לי לפשוט את עור הדוב לפני שהוא ניצוד. אני חושבת שזה מוקדם. בוא נגיד שאני ארצה תיק משמעותי כמו תיק החינוך בכדי להשפיע על החברה בישראל".