מפלגת ישראל ביתנו פתחה היום (ראשון) בהליך פסילתו של יו"ר בל"ד, ח"כ סאמי אבו שחאדה, זאת לאחר התפצלותה ופירוקה של הרשימה המשותפת בכנסת הקרובה. 

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שוחח עם ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM והתייחס להליך של ישראל ביתנו: "ברור שהם ינסו לפסול. אני חושב שכן צריך לפסול את בל"ד משום שבל"ד מפלגה ממש מסוכנת לישראל. העתירה לפסילת בל"ד לא הגיעה ממניעים אידיאולוגיים. אני חושב שהליכוד, עמדתי, צריך להצביע בעד הפסילה שלהם, אבל אני חושב שזה גם לא יעזור. גם אם יעבור בוועדת הבחירות לפסילת בל"ד  בית המשפט יאשר להם להתמודד. בל"ד היא מפלגה שאסור לה להתמודד אבל ברור שלי שהניסיון למנוע ממנה להתמודד זה כי רוצים לשמור על קולות הגוש".

לדבריו בל"ד התפרקו כי "המשותפת רוצה להכשיר את עצמה להיות חלק מהקואליציה, היא יודעת שאם בל"ד לא חלק מהמפלגה שלה הם יכולים להיות להשתתף בקואליציה. הם ידרשו דרישות יקרות מאוד שאזרחי ישראל יצטרכו לשלם וזה יפגע בהרבה מאוד פרמטרים, זו הסיבה שבל"ד לא חלק מהמשותפת. זו דעתי. אם חלילה לא נשיג 61, אותה יציבות שאנחנו יכולים להבטיח תהפוך לכאוס מוחלט ולקואליציה מסוכנת".

בהמשך, ניתח את המפה הפוליטית וטען: "בליכוד מעולם לא הייתה עריקה, מעולם לא היה מישהו שקם תוך כדי קדנציה ואמר 'אני רוצה לעבור לצד השני כדי לעזור לו להרכיב ממשלה'. היו אנשים שעזבו את הליכוד, מותר לבן אדם להחליט שהוא רוצה לעזוב את הליכוד. ליל החניונים, אני יודע שכל הזמן מנסים להציג את זה כאילו מיכל שיר הפילה את הממשלה, ממש לא. אז מי שהפיל את הממשלה היה אסף זמיר ורם שפע, החליטו לעבור לאופוזיציה. לכן אני אומר, בסוף עריקות, אין לאף אחד שום סיכוי לבנות על עריקה כזו או אחרת".

כמו כן, העריך ח"כ זוהר כי אם הליכוד לא יגיע ל-61 אז "מה שמתפקדי הליכוד רצו ולהערכתי גם ימשיכו לרצות בנתניהו כיו"ר התנועה שלהם. זה תלוי אך ורק בנתניהו, הוא זה יחליט מה יהיה כיוון שיש לו גיבוי מוחלט ממתפקדי הליכוד. זאת דמוקרטיה בסופו של דבר, הציבור קובע, לא אדם ספציפי.  אף אחד בליכוד לא יעזוב, זה לא יקרה, אין סיכוי שיקרה דבר כזה".

"בסוף, יש מתפקדים לליכוד, הם רוצים בנתניהו. אני באמת חושב שאם חלילה לא נשיג 61, וזו סכנה מאוד גדולה שיכולה לקרות, יש שאננות שגוברת בשטח, מי שלא יתעורר עד הבחירות אנחנו עלולים להיות במצב שלא יהיו לנו 61 ותהיה פה סיטואציה לא פשוטה. בסוף תהיה הרכבת ממשלה שכוללת בתוכה את המשותפת ורע"ם, ואנחנו נשב באופוזיציה. הכול בסוף זה שאלה של מחיר, אם ישלמו להם, וישלמו להם, את מה שהם רוצים לקבל הם יהיו חלק", אמר.

"כרגע יש מספרים שנעים בין 58-59, הם לא מגיעים ל-61. כדי שזה יקרה אנחנו צריכים להעלות את אחוזי ההצבעה בתוך מצביעי הימין למספרי חסרי תקדים", המשיך ח"כ זוהר ואמר כי "את זה כולנו מחוייבים לעשות. כל מי שאכפת לו, וכל איש ימין, צריך לדאוג שכל האנשים שהוא מכיר יגיעו להצביע לימין".

כנס הליכוד (צילום: אלוני מור)
כנס הליכוד (צילום: אלוני מור)

בהמשך התייחס לסערה שהתחוללה ברשת בעקבות ידיעה שפרסמה מפלגת יש עתיד באתר ברוסית שבו קראה לא להצביע לליכוד, כי זו "מפלגה של ספרדים". "זו לא הפעם הראשונה שיש עתיד מדברים באופן מאוד גזעני  כנגד ספרדים. זה עצוב מאוד, אני חשבתי בשנת 2022 במדינת ישראל הסיפור של הגזענות כבר לא על הפרק, יש כבר עם אחד, כולנו יחד, בסוף ה'דברים האלה בעיקר פוגעים במי שאומר אותם, לא תבנו. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים, מה אנחנו  יכולים לתרום למדינה ומה עשינו למדינה. מנסים להראות משהו שאני לא אוהב, מנסים להשוות בתוך העדה המרוקאית בין אנשים - בעיניי זה שיא הגזענות", אמר.

"אפילו שזה כביכול הם חשבו שהם ימנעו מכך בזה שהם אומרים ששניהם בני העדה המרוקאית, הם פשוט הראו שההתנשאות היא מנת חלקם. הם חוטאים חטא גדול ומפסידים הרבה נקודות. אני גם אמרתי לנתניהו, ואני שמח שזה מה שאנחנו עושים, 'בוא נראה מה אנחנו מסוגלים לעשות למען הציבור, מה עשינו'. זה מה שיכול לנצח מערכת בחירות, להראות מה אנחנו שווים", הוסיף.

בסיום דחה את הטענות כי בליכוד רואים את ח"כ דודי אמסלם "כנזק למערכת הבחירות", ואמר כי "אצלנו לא מונעים מאף אחד להתראיין, גם דודי אם הוא רוצה להתראיין הוא יכול להתראיין, אף אחד לא מגביל אותו. כל האמירות האלה נועדו כדי להציג אותנו באור שלילי שלא קשור למציאות. כל מיש רוצה להתראיין יכול להתראיין, טוב שיתראיין. המסר לשנו לעם ישראל הוא אחד - אנחנו רוצים לתקן את הנזק שנגרם פה בשנה האחרונה. היינו 12 שנה בהנהגת המדינה, אנחנו לא חפים מטעיות, אבל עשינו דברים הרבה יותר טובים למדינה ממה שהממשלה הזו עשתה. בגלל זה אנחנו רוצים לחזור חזרה להנהגת המדינה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm