שישה ימים, זה הזמן שנשאר למפלגות לשכנע את הציבור הישראלי כי נכון לבחור בהן. הבוקר (רביעי) נערך בגל"צ סקר מנדטים נוסף אשר ניסה לנבא את תוצאות הבחירות. על פי הסקר הנוכחי, הקיבעון הפוליטי אמנם נשמר, אך נראה כי אחוזי ההצבעה הם שיכריעו את התוצאה הסופית.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי הסקר, המפלגה הגדולה ביותר נשארת מפלגת הליכוד אשר עומדת על 31 מנדטים. מעט אחריה נמצאת יש עתיד עם 25 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא הציונות הדתית עם 13 מנדטים.

מיד אחריה ממוקמת המחנה הממלכתי המחזיקה ב-12 מנדטים. המפלגות החרדיות ש"ס וישראל ביתנו עומדות על 8 ו-7 מנדטים בהתאמה. 

יתר המפלגות ממשיכות להרגיש את האדמה רועדת מסביבן, כאשר הן ממוקמות קרוב לאחוז החסימה: ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, בעוד העבודה ומרצ מחזיקות ב-5 מנדטים כל אחת. צמוד לאחוז החסימה נמצאות המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש-תע"ל עם 4 מנדטים כל אחת.

בתמונת הגושים - מפלגות הקואליציה הנוכחית מחזיקות ב-57 מנדטים, בעוד גוש המפלגות התומכות בבנימין נתניהו עומד על 59 מנדטים. חד"ש-תע"ל משלימה את תמונת 120 המנדטים עם 4 מנדטים כאמור.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, יו"ר האופוזיציה נתניהו ממשיך להוביל על ראש הממשלה יאיר לפיד (46% אל מול 37%). כאשר נתניהו נבדק מול שר הביטחון בני גנץ הוא מנצח פעם נוספת (46% אל מול 29%).

בנוסף, הסקר בדק עד כמה הציבור מעוניין לצאת ולבחור בפעם החמישית בתוך שלוש שנים וגילה כי מתוך כלל המדגם, 68% בלבד מתכוונים להצביע בבחירות. בקרב מצביעי הקואליציה הנוכחית שיעור ההצבעה עומד על 79%, בעוד מצביעי גוש נתניהו הודיעו כי יצאו להצביע בשיעור של 74%. בחברה הערבית אחוז ההצבעה ממשיך להיות נמוך יחסית ועומד על 46%.