נכון לשעה זו, עדיין נספרים קולות המצביעים ברחבי הארץ, ולמרות שהקרב עדיין לא נגמר התמונה ברורה - גוש הימין, הכולל את הליכוד, הציונות הדתית וש"ס, הולך להיות החלק הארי של הממשלה הבאה ולהחליף את גוש השינוי שקם לפני מעט יותר משנה. יו"ר הליכוד העולמי ולשעבר שגריר ישראל באו"ם דני דנון שוחח היום (רביעי) עם בן כספית, פרופ' אריה אלדד ורוני בר־און ב-103FM והתייחס לדברים.

גוש נתניהו בדרך לניצחון לאחר ספירת כ-86% מהקולות: רע"מ עוברת, מרצ ובל"ד בחוץ

"צריך להרגיע את כולם, השמיים לא יפלו, תהיה ממשלה",  אמר דנון. "השלב הראשון הוא ממשלה על בסיס המפלגות שהיו איתנו באופוזיציה, אחרי אפשר יהיה לדבר על הרחבה. אני לא רואה את גנץ ולפיד שמחרימים את הליכוד באים למשא ומתן עם נתניהו, אנו צריכים לחתור למהלך זריז כדי להקים ממשלה עם השותפים שלנו ולראות מה עושים הלאה. גנץ ולפיד אמרו בצורה ברורה שהם הולכים לשרת את הציבור מהאופוציה". 

"כל מה שיתבצע במערכת המשפט ייעשה בצורה מדודה, שקולה ואחראית, בניגוד ללפיד שהעביר הסכם עם לבנון במחטף בלי הצבעה בכנסת", אמר באשר לציפייה של הגוש לערוך רפורמות במערכת המשפט. "גם נתניהו אמר בעצמו שהוא לא מבקש עזרה ולא רוצה שום סיוע מהכנסת לגבי המשפט, אולי למעט נושא הפומביות שלו. אני לא חושב שאנחנו צריכים להתערב במשפט. לא צריך לקשור בין המשפט לבין הליכים בתוך הכנסת. המטרה היא לשפר את המערכת, לא להלך אימים. נתניהו היה חותם מזמן על עסקת טיעון, הוא בחר להילחם. אני לא רואה חקיקה שתבוא ותגיד שעוצרים את המשפט, המשפט מתנהל". 

לסיום, התייחס דנון לתפקיד יו"ר הכנסת, אותו הוא שואף למלא בממשלה שתקום: "מוקדם לדעת אם יש או יהיו עוד מועמדים. כשאני מחליט להתמודד על תפקיד אני בדרך כלל מנצח. זה בגלל היומיום, הרצון שהכנסת תחזור להיות גוף שמתפקד". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM